Bonk onder de auto bij koppeling op laten komen

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-02-2010 22:10 #49232 door Mark Murre (GAST)
Bonk onder de auto bij koppeling op laten komen is gemaakt door Mark Murre (GAST)
<p>Probleem: Na het vervangen van drie kruiskoppelingen en midden ophangrubbers nog steeds een metaal op metaalachtige bonk onder het chassis? Vandaag nog gekeken met de auto aan de achterkant op assteunen of ik misschien met een draaiende motor in versnelling en daarbij snel de koppeling laten opkomen iets kon horen of zien waar het probleem zit. het enige wat je ziet is dat het differentieel helemaal naar boven kantelt waarbij de aandrijfas waarschijnlijk tegen het staal van het chassis aankomt op de plek binnenin het tunnelgedeelte ,de bonk hoor je dan ook duidelijk . Ik verdenk zelf rubbers van de silentblocs en/of reactiestangen het versnellingsbakrubber lijkt in orde en de auto trilt niet tijdens het rijden.</p><p>Het gaat trouwens om een volvo amazon combi 1965 californie alvast bedankt!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-02-2010 23:21 #94547 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Bonk onder de auto bij koppeling op laten komen
<p>Mark,</p><p> </p><p>Je moet het idd zoeken in de reactie stangen en de silentblocks. Als je toch bezig bent ga dan voor de blauwe PU rubbers en wil je het helemaal goed doen, maar dan moet de portomenee ook gevuld zijn, kun je kiezen voor een stabistang. (achter). Schijnt een zeer goede wegligging te creeren.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mark Murre (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2010 00:39 #94546 door Mark Murre (GAST)
Beantwoord door Mark Murre (GAST) in topic Bonk onder de auto bij koppeling op laten komen
<p>Ren&eacute;,</p><p>Zijn die dikke rubbers (silentblocks) er ook in pu? Die ipd stang voor is al gemonteerd en achter ligt klaar om eronder te plaatsen! Even een vraagje extra: als je de auto in versnelling hebt staan en je draait aan de aandrijfas mag er dan een klein beetje speling zitten bij het differentieel?</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2010 08:34 #94545 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Bonk onder de auto bij koppeling op laten komen
<p>Als de rubbers goed zijn, dan is de volgende stap het met de hand verdraaien van de cardan as. Deze mag je maar heel kort (eigenlijk bijna niets) kunnen draaien voordat je de weerstand voelt. De bonk kan ook veroorzaakt worden door de centrale moer van de flens die op de diff zit. Kwestie van cardan as losnemen bij de diff en d'r een grote sleutel opzetten. Als dit ook goed zit kun je het nievau van je diff checken. Een te laag nievau kan ook leiden tot gebonk (metaal op metaal) als er genoeg in zit zorgt de olie voor demping. Ook kun je een teflon toevoeging d'r bij doen maar daar heb ik geen ervaring mee.</p><p> </p><p>Mocht de klacht er nog steeds zijn dan kun je gerust nog duizenden kilometers rijden alleen hoe irritant vindt je het zelf. Ik had hetzelfde probleem en vooral zomers want dan is de diff olie dunner door de zomerse temperaturen en dan kon de diff behoorlijk klappen als ik bijvoorbeeld achteruit in een parkeer plaats was gereden en dan vervolgens vooruit d'r weer uit reed. Een beetje met de koppeling en gas spelen hielp een beetje maar eigenlijk vondt ik het maar niets. Ik heb dus een sedan as gekocht die 99% spelingsvrij is met het idee deze om te bouwen naar de combi (bevestigings punten) dit resulteert in een lager toerental bij hogere snelheden. Maar de amazon is verkocht en de as is er nog. dus als je intresse hebt dan weet je me te vinden.</p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.