versleten achteras

Lees meer
02-04-2010 20:42 #49120 door Jos Tijssen (GAST)
versleten achteras is gemaakt door Jos Tijssen (GAST)
<p>Hallo allemaal, </p><p>hier een vraagje, wat zijn de kenmerken van een versleten achteras en hoe kan ik dat controleren?</p><p>kan dat ook knoepen zijn? Een korte vraag maar ik hoop dat ik er veel antwoorden op krijg.</p><p>Ik wacht wel af bvd. </p><p>Een volvo liefhebber.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2010 12:20 #95147 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic versleten achteras
<p>Als je as echt heel veel speling heeft op het pignon tandwiel dan zou je dit misschien kunnen horen als je weg rijd, het "knoepen" wat je hoort zouden ook de kruisjes kunnen zijn in de cardanas. Ik zou eerst even kijken of je daar speling in voelt. Even de de as links en rechts van het kruisje vast pakken en in tegengestelde richting draaien. Als je achter as versleten is dat hoor je hem "zingen" dit hoor je goed als je accelereerd en afremt op de motor. Als je op de autobaan een konstante snelheid rijdt en je speelt wat met het gas dan hoor je het verschil. Als hij onder alle omstandigheden "zingt"dan zouden het ook nog je as lagers kunnen zijn. Pas op als je deze vervangt, er staat een goed artikel in het vorige clubblad. er zijn verkeerd geproduceerde soorten op de markt. Ik ben benieuw wat je vindt. </p><p>Groeten, Rob</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.