Wynns benzine plus carbur

• kees wortel (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 12:18 #48933 door kees wortel (GAST)
Wynns benzine plus carbur is gemaakt door kees wortel (GAST)
<p>Mijn amazon, 1965 B - 18 motor, Webercarb., dieselt na en pingelt. Ik tank Shell V - power benzine. Iemand vertelde mij dat de zuigers, cylinders vervuild/ beroet zijn. Hij wees ook naar het spruitstuk dat wit is uitgeslagen door de motorhitte, echter er zijn geen koelproblemen. Ook niet met de wamte van de afgelopen week. De motor loopt als de bekende naaimachine met 'zachtjes' het gaspedaal intrappen - alleen bij volgas geven, pingelt - ie.</p><p>Hij raadde mij aan om bij het tanken 'Wynns benzine plus carbur' toe te voegen en dat het probleem dan met enkele dagen over zou zijn.</p><p>Ik las ook ergens op dit forum dat toevoegingen af te raden zijn. Wat is wijsheid in dezen? Wel of niet toevoegen? Is er een andere oplossing voor dit pingelprobleem?</p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• kees wortel (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2010 12:26 #95805 door kees wortel (GAST)
Beantwoord door kees wortel (GAST) in topic Wynns benzine plus carbur
Ik vergat nog te melden dat de ontsteking juist afgesteld is en dat ik bij een warme motor soms tot drie/vier maal toe moet starten voordat hij aanslaat.

• Rene Brandt
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-06-2010 13:14 #95804 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wynns benzine plus carbur
<p>dit is high speed knocking en een echte sloper voor je motor.</p><p>de meest voorkomende oorzaken zijn verkeerd ontstekingstijdstip/defecte vacuum of centrifugaalvervroeging</p><p>echter in dit geval met een wit uitgeslagen spruitstuk denk ik aan valse lucht door carburateur/spruitstukpakking waardoor een te arm mengsel.</p><p>mogelijk bougies met een verkeerde warmtegraad , probeer koudere bougies.</p><p>octaneboost toevoegen verhoogt wel de klopvastheid maar verhelpt niet de oorzaak van het pingelen en een b18/20 hoort goed te lopen op de gangbare brandstoffen , ook opgevoerde motoren.</p><p>zelf heb ik nog nooit dergelijke toevoegingen hoeven te gebruiken en verkeerde brandstof zie ik niet als mogelijke oorzaak.</p><p>ik zou zeggen laat of doe het zelf , de ontsteking controleren onder belasting en controleer dan het ontstekingstijdstip met de stroboscoop.</p><p>spuit wat remmenreiniger op de draaiende motor ter plaatse van de carburateurpakkingen en spruitstukpakking , verhoogd het toerental dan is er sprake van een lek , controleer het spruitstuk op scheuren , controleer de warmtegraad van de bougies.</p><p>succes</p>

• Wouter van Pernis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-07-2010 21:58 #95803 door Wouter van Pernis (GAST)
Beantwoord door Wouter van Pernis (GAST) in topic Wynns benzine plus carbur
Ik raad je &eacute;&eacute;n ding aan: gooi nooit &eacute;&eacute;n of andere toevoeging in je olie of benzine. En al zeker niet in je radiateur! Waarom niet?
1. Het lost vrijwel nooit het probleem op, hooguit (tijdelijk) de symptomen;
2. Je moet vrijwel altijd alsnog een reparatie doen, maar die is ingrijpender en duurder omdat de toevoeging schade heeft toegebracht.

Pingelen is overigens een ongecontroleerde zelfontbranding van het benzine-/luchtmengsel. Zeer schadelijk, en vrijwel altijd met een oorzaak in de ontsteking. Hoe is de staat van je contactpunten? Staan ze goed afgesteld? Condensator nog goed? Werkt de vervroeging zoals het hoort?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD