Versnellingsbak

• Remy Rensink (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2010 00:38 #48871 door Remy Rensink (GAST)
Versnellingsbak is gemaakt door Remy Rensink (GAST)
<p><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Tussen de versnellingsbak (M40) en de achterste afdekplaat (naar het cardan) zit een pakking. Deze heb ik vervangen door de afdekplaat los te trekken met een poelietrekker maar ook het lager (in de plaat) ging mee. Zonder vastschroeven van de afdekplaat kan ik de as ongeveer 5 mm uittrekken of induwen in de versnellingsbak. Als de bak in zijn vrij is kan ik de as met gemak ronddraaien. Zodra de afdekplaat aan de bak zit geschroefd is er geen beweging in de as te krijgen. Dit lijkt mij niet goed. Klopt dit en wat doe ik verkeerd? </span></p><p><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Groeten,</span></p><p><span style="FONT-FAMILY: "Times New Roman"; FONT-SIZE: 12pt; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-language: NL; mso-fareast-language: NL; mso-bidi-language: AR-SA">Remy</span></p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Sluijter (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-08-2010 01:35 #96089 door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic Versnellingsbak
<p>hallo remy,</p><p>door aan de as te trekken heb je ruimte gekregen tussen de hoofdas en de prissas.</p><p>daar zit je probleem nu ik denk dat de synchromesh ring niet meer in de schuif spieen valt.</p><p>je kan proberen dit met een schroevendraaier weer goed tezetten en anders heel de bak uitelkaar.</p><p>de 3 schuif spieen moeten in de inkepingen van de synchromesh ring vallen.</p><p>veel succes wel een mooi klusje voor de zondagmiddag ;)</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD