Overdrive op Amazone

  • Lucas Maillette de Buy Wenniger (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
17-08-2010 14:50 #48847 door Lucas Maillette de Buy Wenniger (GAST)
Overdrive op Amazone is gemaakt door Lucas Maillette de Buy Wenniger (GAST)
L.S.,

Sinds twee weken is het niet langer nodig om in gebarentaal met mijn bijrijders te communiceren, dankzij het monteren van een gereviseerde overdrive van Peter Frankefort uit Liessel.

Voorheen had boven de 90 km/h de B18 motor het rijk alleen, en verhinderde met een kakofonie aan gebrom en halfgedempte explosies iedere vorm van gesproken communicatie. Nu schakelt de overdrive met een klik het toerental met 20% terug, en rijdt het mobiel zonder overmatige herrie een stuk comfortabel 100-110 km/h. Harder kan natuurlijk ook, maar dan komt op een gegeven moment de herrie weer terug.

Dhr. Frankefort heeft inmiddels een naam hoog te houden voor zijn overdrives, en is denk ik (op basis van wat ik op het internet aan ervaringen tegenkwam) het beste adres in Nederland voor een met liefde rijklaar gemaakte J-overdrive. Hij heeft van mijn oude M40 handgeschakelde 4-bak een M41 (dus met overdrive) gemaakt, en alles verzorgd wat daarvoor nodig was. In mijn geval heeft hij ook de versnellingsbak gereviseerd (die overigens ok bleek), de in- en uitbouw van de bak verzorgd en de aanvullende dingen gedaan (verlengde km teller kabel, inkorten cardanas, schakelaar monteren etc.).

Zie voor een goede beschrijving van de werken en de overdrive zijn site: www.frankefort.nl/overdrive/

Al met al een grote aanrader. Of het brandstofverbruik zal dalen weet ik niet (ik denk het niet), maar het reiscomfort is enorm toegenomen. Volgende stap: geluidsisolatie. Ik houd u op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2010 14:51 #96232 door Ad Nous
Beantwoord door Ad Nous in topic Overdrive op Amazone
hallo volvomensen
ook ik heb een overdrive naar volle tevredenheid laten plaatsen,maar door transocar uit berkel enschot.
naar volle tevredenheid,heerlijk rijden met mijn combi.
volvogroeten allemaal van ad nous

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-11-2020 14:58 #190824 door Ad Nous
Beantwoord door Ad Nous in topic Overdrive op Amazone
Maar anno 2020 heb ik een 240 1991 polar sedan .
5 versnellingen ,weer iets heel anders,amazone 36 jaar gereden in vollve tevredenheid.
Nu iets heel anders,waren ze thuis niet mee eens.
groeten Ad Nous

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2020 13:33 #190844 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Overdrive op Amazone
Ik heb kennelijk een stille motor. Met de overdrive ingeschakeld rijd ik 100 km p/u met 2800 toeren. De radio kan ik goed beluisteren, zelfs met 120 km/u en 3200 toeren. Het verschil tussen de vierde versnelling en de overdrive is circa 800 rpm.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.