spicer achteras tandwielen vervangen

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-09-2010 09:02 #48775 door Rudi
Ik zoek iemand die de tandwielen (kroonwiel en pignon) van een spicer achteras tegen betaalbaar tarief kan vervangen of iemand die mij het speciale gereedschap hiertoe kan lenen als het niet zonder deze kan. Heeft iemand dit al eens zelf gedaan? Is het differentieel echt alleen maar met de grote spanbeugel die in het werkplaatshandboek staat te demonteren / monteren? Sleutelervaring heb ik eigenlijk genoeg (inclusief overdriverevisie), het differentieel is het laatste onderdeel dat ik nog niet zelf nieuw opgebouwd heb, dus daar had ik graag hulp / ervaringsuitwisseling.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-09-2010 13:05 #96530 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic spicer achteras tandwielen vervangen
Flok Boer in Drachten, heeft tools, know how en onderdelen zie Nordrive.nl

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Sjef van Giersbergen
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-09-2010 13:39 #96529 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic spicer achteras tandwielen vervangen
<p>Hallo Rudi,</p><p>Heb samen met mijn deskundige zwager - fijn voor afstelling van de tandflankspeling- de achteras van mijn combi gereviseerd. Kroonwiel en satellietdrager konden er zo uit, zonder het genoemde rekgereedschap; het gaat om tienden van millimeters, en volgens mij zit er na ruim 40 jaar wel voldoende rek in. Rotte lagers allemaal doorgeslepen. Maakte zelf wat hulpgereedschap - verlengstuk voor standaard baldurtrekker om lager van lange pignonas te kunnen trekken, draaide enkele stempels voor montage van lagers en keerring, en kopieerde fabrieksgereedschap om bij vastdraaien pignonmoer tandflanken niet te belasten. Woon in Schijndel; voor een fatsoenlijke fles wijn mag je het spul desgewenst lenen. Vr groet, Sjef van Giersbergen.</p>

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2010 20:52 #96528 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic spicer achteras tandwielen vervangen
<p>Het blijkt dat Flok het wat rustiger aan doet, wel bestaat zijn bedrijf nog dwz hij heeft zijn zaken overgedragen aan FBD tuning ook in Drachten</p><p>Mocht je lagers en rubber willen, die heb ik nog liggen en na de verkoop van mijn P1200 wil hier wel vanaf, indien gewenst kan ik je de odl nummers geven en over de prijs praten. </p>

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD