Hulpkoppeling vol prut

• B.C.M. Voorn (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-09-2010 21:56 #48765 door B.C.M. Voorn (GAST)
Hulpkoppeling vol prut is gemaakt door B.C.M. Voorn (GAST)
<p>Hallo,</p><p>Ik moest erg diep trappen om te ontkoppelen recentelijk en ging eens een kijkje nemen. Het buitenste afdichtingsrubber (18, werkplaatshandboek) van de hulpkoppeling zat helemaal vol olie vol met stukjes, niet goed dus. Vervolgens de locking ring (19) weggehaald, en het staafje eruit gehaald. Cilinder was voor de rest leeg, dus geen rubbers oid. Dat is volgens mij niet de bedoeling.</p><p>Net als Arno een revisieset besteld, maar ik heb wat vragen. Ik zie dat er achterin de cilinder nog een veer met een cup zit. Dat kan ik niet heel goed zien. Ook ik heb drie rubbers ontvangen, waaronder nummer 18 en twee andere. Welke hoort waar? Werkt de cilinder alleen met het staafje (thrust rod) als bewegend onderdeel? Daar ben ik nogal over verbaasd!</p><p>Ik zou erg geholpen zijn met jullie toelichting en een exploded view?</p><p>Groet,</p><p>Bart</p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2010 11:13 #96551 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hulpkoppeling vol prut
<p>Ik geloof dat er sprake is van verwarring.De hulpcilinder zit bij het koppelingshuis en de hoofdcilinder achter het pedaal.</p><p>De revisieset voor een hulpcilinder bevat een groot rubber (stofhoes) ,en twee kleine ronde cups met een gat in het midden.Je kunt er maar een van gebruiken.Er zitten twee maten in de set,omdat er cilinders met verschillende afmetingen zijn.In de hulpcilinder zitten een sluitclip ,een zuiger met cup en een veer.Verder niets.In een revisieset voor een hoofdcilinder zit meer.Mijn vraag is dus:gaat het om de hoofcilinder of om de werkcilinder?Bovendien is het verstandig om beide cilinders te reviseren.</p>

• B.C.M. Voorn (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-09-2010 11:46 #96550 door B.C.M. Voorn (GAST)
Beantwoord door B.C.M. Voorn (GAST) in topic Hulpkoppeling vol prut
Ha Niek,

Het gaat om de hulpkoppelingscilinder. Ik heb een revisieset ook voor de hulpkoppelingscilinder, en de beschrijving klopt helemaal ;-).

Er past inderdaad maar &eacute;&eacute;n cup in de cilinder. Die wordt dus op de plek gehouden door de borgring. Duidelijk, laatste vraag, plaats ik de cup met de dichte zijde naar de cilinder, open kant richting borgring, of andersom?

Gr

Bart

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2010 16:54 #96549 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Hulpkoppeling vol prut
De cup moet de vloeistof tegenhouden,dus de cup moet met de kant waar de diameter het grootst is naar vloeistof zitten.Dat is de kant waar de randje smal is .De vlakke dichte kant (waar de diameter het kleinst is )moet tegen de cup aan komen.De cilinderwand goed schoonmaken met wat fijn schuurpapier of met hohnapparaatje.Succes.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD