Te weinig olie in de versnellingsbak?
- Ama Zon (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-09-2010 09:27 #48754
door Ama Zon (GAST)
Te weinig olie in de versnellingsbak? is gemaakt door Ama Zon (GAST)
Ik heb een pas overdrive + bak ingebouwd.
Maar nu bleek dat de bak geen originele M41 betreft maar een omgebouwde M40... (had de verkoper ook wel mogen zeggen)...
Nu las ik dat de olie overloop plug op een M40 wat lager zit dan die van een M41. Toch?
We hebben 2 liter in de bak gedaan en vervolgens de overloopplug los gedraaid om het teveel aan olie er uit te laten lopen.
Maar omdat de plug wat lager zit, denk ik dat er nu teveel olie uit is gelopen?!
Moet ik er nu wat bij doen? En zo ja hoeveel?!
Maar nu bleek dat de bak geen originele M41 betreft maar een omgebouwde M40... (had de verkoper ook wel mogen zeggen)...
Nu las ik dat de olie overloop plug op een M40 wat lager zit dan die van een M41. Toch?
We hebben 2 liter in de bak gedaan en vervolgens de overloopplug los gedraaid om het teveel aan olie er uit te laten lopen.
Maar omdat de plug wat lager zit, denk ik dat er nu teveel olie uit is gelopen?!
Moet ik er nu wat bij doen? En zo ja hoeveel?!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-09-2010 10:44 #96619
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Te weinig olie in de versnellingsbak?
Er hoort 1,5 liter olie in een M41 bak. Dat kan je dus alleen controleren door warm te laten leeglopen en weer vullen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
25-09-2010 01:04 #96618
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic Te weinig olie in de versnellingsbak?
<p>hallo,</p><p>als er 2 liter in de bak zit kan dit geen kwaad dit heb ik zelf ook in mijn m41 zitten.</p><p>zo weet je dat de overdrive altijd genoeg olie heeft .</p><p>wel kan er soms wat olie uit de ontluchting komen van de overdrive maar dit is minimaal.</p><p>of je kan er voor kiezen om een nieuw gat in de bak te maken en de oude dicht temaken.</p><p>dit heb ik zelf ook wel gedaan en dat werkt ook prima.</p><p>wel moet je dan heel de bak uitelkaar halen want dat gruis van het boren wil je niet in je bak hebben.</p><p>groetjes ronald </p><p> </p>