versnellingsbak problemen?
- Wander Oele (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 11:37 #48747
door Wander Oele (GAST)
versnellingsbak problemen? is gemaakt door Wander Oele (GAST)
Hallo,Ik heb een probleem met mijn volvo amazon combi.toen ik gisteren op de snelweg reed kwam er opeens een ratelend geluid vanuit de kachel, even later hield plotseling mijn km teller ermee op. 5 min later voelde ik een schok waarna ik de auto maar even aan de kant zette. Toen de auto stil stond kwam er wat rook bij de versnellingspook vandaan en de pook was ook heel warm. ik heb toen de auto even laten afkoelen en ben vervolgend tetuggereden. Ik heb op de terugweg de overdrive niet gebruikt wat ik de heenweg wel deed. En ben (wel nog steeds zonder teller) probleemloos terug gereden. Nou heb ik nog geen tijd gehad om te onderoeken wat het probleem zou kunnen zijn. Maar misschien heeft 1 van jullie alvast een idee, dus vandaar dit bericht.Alvast bedankt!Gr Wander
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 12:49 #96638
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic versnellingsbak problemen?
<p>het ratelende geluid, dat uit de kachel lijkt te komen, in combinatie met een kilometerteller die er even later mee op houdt duidt hoogstwaarschijnlijk op een gebroken kilometertellerkabel zou ik zeggen. </p><p>de rook en de hete versnellingspook is hiermee echter nog niet verklaard. misschien toch wat anders aan de hand. </p><p>de pook kan natuurlijk best warm worden, gewoon door warmteoverdracht vanaf de versnellingsbak, maar zo warm dat er rook bij ontstaat kan niet goed zijn. </p><p>ben benieuwd wat er uiteindelijk aan de hand is, succes ermee.</p>
Groet, Hans
- Roland Houweling (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2010 13:28 #96637
door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic versnellingsbak problemen?
<p>hallo,</p><p>ik heb nog nooit gehad dat me poot heel heet werd.</p><p>wat hans zegt snap ik idd wel warmteoverdracht...ik zou zeggen kijk eens naar het olieniveau van je bak en overdrive.</p><p>die warmte moet toch ergens vandaan komen en de rook ook.</p><p> </p>
- Bezoeker
-
28-09-2010 13:35 #96636
door
Beantwoord door in topic versnellingsbak problemen?
het kan zijn dat je solenoid van je overdrive verbrand is. of je remband voering van je overdrive .het geratel komt waarschijnlijk van je kapotte kilometerteller kabel. kijk eens onder je auto naar de overdrive of er op de plek van de aansluiting van de kilometer teller kabel ook olie uit lekt. je kan me altijd mailen
kor-smit@hotmail.com
voor verdere vragen. hoopdat je hier wat aan hebt succes.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-09-2010 18:37 #96635
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic versnellingsbak problemen?
<p>@Roland, ik had 't ook niet over je poot, maar over je pook!
</p><p>@Kor, zou kunnen, toch vreemd dat-ie er daarna gewoon mee gereden heeft, ben benieuwd of de OD het nog doet...</p><p> </p>
Groet, Hans
- Roland Houweling (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-09-2010 21:24 #96634
door Roland Houweling (GAST)
Beantwoord door Roland Houweling (GAST) in topic versnellingsbak problemen?
@hans hahaha nee idd pook ook niet ennuhhh mijn poot wordt nooit warm met dit weer heb genoeg water lekkage hahaha