T9 versnellingsbak

Lees meer
21-10-2023 11:40 #205134 door Sjoerd Dijkstra
T9 versnellingsbak is gemaakt door Sjoerd Dijkstra
Goedemorgen,

Ik heb na lang en tevergeefs zoeken naar een ( betaalbare) M41 een Ford T9 versnellingsbak aangeschaft met een 5e versnelling.
De bak is afgeleverd bij mijn ouders en ik heb hem nog niet kunnen zien, vraag is hoever de versnellingspook naar achteren komt tov. de orginele plek?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 13:25 #205135 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic T9 versnellingsbak
Geen flauw idee - heb hier nul-komma-nul verstand van.

Ik weet wel dat @JanvanBochove met zoiets bezig is geweest, maar dan een Getrag/BMW 6-versnellingsbak. Zie o.m. www.volvokv.nl/forum/aandrijflijn/28203-...rg-overdriven#180170

Mischiien interessant om even de zoekfunctie te gebruiken .... en met hem contact op te nemen ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 13:59 #205136 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic T9 versnellingsbak
Verder verkoopt / verkocht Ben Flierman (Tinus Tuning) adapterplaten. Mogelijk heeft hij connecties die je het antwoord kunnen geven / heeft hij zelf een auto met zo'n bak.

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 20:42 #205141 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic T9 versnellingsbak
Ik weet niet hoeveel haast je hebt Sjoerd, maar ik heb al zo'n 6 maanden alles compleet klaar liggen om te monteren. Ik moet alleen nog een baksteun maken.
Adapterplaat bij Tinustuning gekocht. Ik denk dat de hele ombouw incl T9 bak te financieren is tegen de verkoop van mijn goede M41 bak met J type overdrive.

Het leuke van de T9 versnellingsbak is dat er veel tandwielsets voor verkrijgbaar zijn en ook shortshifters. Voor 90 euro eentje besteld. Ben benieuwd.

Het gat voor de pook boren lijkt me het minst spannende en is goed te meten als de bak onder de auto vandaan is en de versnellingsbakken naast elkaar liggen.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2023 22:32 #205143 door Sjoerd Dijkstra
Beantwoord door Sjoerd Dijkstra in topic T9 versnellingsbak
Bedankt voor de respons,

Ben al in contact geweest met Ben Flierman over de T9 conversie, zijn reactie op mijn vragen heeft mij besloten de T9 route te gaan volgen. 
De standaard wiel ratio’s van de T9 verschillen niet zoveel met de M41 en overdrive.
Heb nu een korte as T9 maar heb hem nog niet kunnen opmeten, zolang de pook maar niet te ver naar achteren komt.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2023 13:04 #1043223 door Bart Theelen
Beantwoord door Bart Theelen in topic T9 versnellingsbak

Ik heb na lang en tevergeefs zoeken naar een ( betaalbare) M41 een Ford T9 versnellingsbak aangeschaft met een 5e versnelling.
 
In wat voor een Volvo gaat de versnellingsbak worden geplaatst? Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn Amazon. Zou een B20/T9 combinatie passen in de Amazon zonder aanpassingen aan de tunnel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2023 13:12 #1043225 door Sjoerd Dijkstra
Beantwoord door Sjoerd Dijkstra in topic T9 versnellingsbak
Hallo Bart,
Bedoeling is om de T9 aan een B18 van een Amazon combi te krijgen.
De T9 is wat makkelijker te vinden dan een M41, wel zijn er verschillende versies met verschillende lengte steekassen, en afhankelijk daarvan adapter plaat met verschillende diktes.
De versnellingspook komt ook verder naar achteren. 
Hoop in januari eea te kunnen gaan doen vwb deze versnellingsbak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2023 13:27 #1043230 door Bart Theelen
Beantwoord door Bart Theelen in topic T9 versnellingsbak
Ok, ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Het zou in mijn geval ook in een combi moeten komen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-12-2023 14:33 #1043237 door Bart Theelen
Beantwoord door Bart Theelen in topic T9 versnellingsbak
Wat is de beste keuze mbt de prise as lengte in verband met de lengte van de aandrijfas? Of is het in alle gevallen noodzakelijk om een aangepaste aandrijfas te regelen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-04-2024 18:47 #1044799 door Sjoerd Dijkstra
Beantwoord door Sjoerd Dijkstra in topic T9 versnellingsbak
Ik heb nu ook bijna alles bij elkaar verzameld voor de t9 montage, behalve ook de baksteun.
Heb je al iets voor de baksteun verzonnen?
Weet je misschien wat voor tandwiel er in moet voor de snelheidsmeter? Zit nu een 24 tands wiel in, orginele 165 banden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.