- Berichten: 15
Ombouw automatisch naar schakel volvo 144
- Martien van Beek
- Offline
- Nieuw lid
weet iemand of ombouw van automatisch naar schakel bij een Volvo 144 redelijk makkelijk is?
alvast bedankt. Groetjes Martien
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 784
Zelf heb ik ook nog een patina 144 met automaat maar denk ook aan ombouw naar schakel en ben al onderdelen aan het verzamelen. Als iemand een pedalenset heeft, houd ik mij aanbevolen.
Vragen, bel of mail. Gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martien van Beek
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 15
dank je voor de info. Ken je misschien iemand die dit al eens gedaan heeft misschien ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 134
Ombouwen is niet zo moeilijk. Eerst alle noodzakelijke onderdelen verzamelen, zoals versnellingbak, baksteun, aandrijfas, schakelpook (t/m 1971 lange pook), pedalenset, koppelingskabel. Om dat bakken te wisselen moet je wel kunnen beschikken over een brug. Houd er ook rekening mee dat er aandrijfassen met kleine en grote flens zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 784
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Martien van Beek
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 15
Ik hoor nergens iets van aanpassingen tunnel.
Dus met een lange pook is dat niet nodig ?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Emo van Halsema
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 134
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 206
Tenminste dat was bij mijn 76er 240 het geval Voor een wissel van BW55 naar AW71 moest tunnel wat uitgeklopt en en de gaten voor baksteun liepen niet ver genoeg door naar achter. Bak met OD is iets langer en iets langer breed. Zeker als het een vroege bak met telleraansluiting is (die aansluiting komt dan ook verder naar achter).
Misschien dat die tunnelaanpassingsverhalen dus vooral bij die modificatie horen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Ook is het zo, dat bij een Amazon de steunbalk voor een automaatbak op een andere plaats wordt bevestigd aan de chassisbalken dan op de plaats waar dat bij een M 40 bak moet. Het zou kunnen zijn ,dat dat bij een 140 ook het geval is.
Ik heb namelijk bij een Amazon de automaatbak vervangen door een versnellingsbak met overdrive en ook heb ik bij een 140 de M40 bak vervangen door een versnellingsbak met overdrive.
vriendelijke groet, Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.