- Berichten: 9
Overrive J-type oliekeerring
- Emile Jansen
- Offline
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
24-07-2023 20:41 #203930
door Emile Jansen
Overrive J-type oliekeerring is gemaakt door Emile Jansen
Goedendag ,
graag wil ik de olie keerring (uitgaande as) van mijn Overdrive J-type vervangen omdat die lekt.
Om de flens eraf te krijgen schijn je een trekker nog te hebben , en ook een trekker om de keerring
zelf eruit te krijgen . Om de keerring te plaatsen schijnt een stempel nodig.
Kortom ; graag wil ik weten welk speciaal gereedschap ik daarvoor nodig heb.
Ook wil ik graag weten met welk moment (Nm.) de moer uiteindelijk weer aangedraaid moet worden,
want hetgeen ik erover gelezen heb verschilt nogal.
Met vriendelijke groet , Emile Jansen.
graag wil ik de olie keerring (uitgaande as) van mijn Overdrive J-type vervangen omdat die lekt.
Om de flens eraf te krijgen schijn je een trekker nog te hebben , en ook een trekker om de keerring
zelf eruit te krijgen . Om de keerring te plaatsen schijnt een stempel nodig.
Kortom ; graag wil ik weten welk speciaal gereedschap ik daarvoor nodig heb.
Ook wil ik graag weten met welk moment (Nm.) de moer uiteindelijk weer aangedraaid moet worden,
want hetgeen ik erover gelezen heb verschilt nogal.
Met vriendelijke groet , Emile Jansen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
25-07-2023 09:10 #203932
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Overrive J-type oliekeerring
Onder 'documentatie' kun je odl boeken en veel technische informatie vinden. Om de flens eraf te krijgen heb je een simpele 3-poot trekker nodig. De keerring kun je met een platte schroevendraaier er uit wippen.
Ik draai hem met een luchtsleutel vast, tot hij door de compressie heen gaat, je hebt weinig grip op de koppelingsplaat en loopt het risico er een tand vanaf te breken als je er een shroevendraaier tussen zet.
Ik draai hem met een luchtsleutel vast, tot hij door de compressie heen gaat, je hebt weinig grip op de koppelingsplaat en loopt het risico er een tand vanaf te breken als je er een shroevendraaier tussen zet.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Emile Jansen
- Offline
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 9
26-07-2023 11:46 #203942
door Emile Jansen
Beantwoord door Emile Jansen in topic Overrive J-type oliekeerring
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
-
- Offline
- Platinum-lid
-
26-07-2023 16:17 #203947
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Overrive J-type oliekeerring
Ja, zo een. De compressor bepaalt hoe veel Bar druk je kunt zetten.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.