Spoorverbreders.

Lees meer
02-12-2022 11:02 #201099 door Ron de Meij
Spoorverbreders. is gemaakt door Ron de Meij
Wil 16 inch velgen onder amazon plaatsen. Kom dan uit op bandmaat 205/55/16. Om deze vrij te laten lopen heb ik spoorverbreders nodig. Schat van 20 mm, ordegrootte. Iemand hier ervaring mee en eventueel verbreders te koop?
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2022 15:19 #201101 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Spoorverbreders.
Ik zou dit NOOIT doen, ten eerste is je Amazon hier niet voor ontworpen, ten tweede zien we in de rally geregeld gebroken achterassen en ten derde kunnen die spoorverbreders leiden tot loslopende wielmoeren en dan lijden bij de bestuurder veroorzaken.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2022 16:36 #201103 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Spoorverbreders.
Inderdaad ,niet doen. Zoek maar eens naar dit onderwerp  op internet en sla vooral de juridische aspecten niet over !

groet, Niek de Boer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2022 00:28 #201107 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Spoorverbreders.
Beste Ron ik heb er bij mijn amazone ook 16 inch velgen onder zitten.
Ik ben met mijn wielen net zover naar buiten als naar binnen gegaan en dan blijf je spoorbreedte hetzelfde.
Het is maar net welke ET waarde je niewe wielen hebben en dat moet je op zo een manier compenseren dat je dezelfde spoorbreedte houdt.
De bandenmaat is goed die heb ik er ook onder zitten.
Ik weet niet wat de wet zegt ik rijdt er mee in de Filipijnen, maar toen ik er in Nederland mee rondreed ben ik nooit aangehouden.
Denk er om dit gaat ten koste van je comfort.

succes

Johan Geers
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2022 12:49 #201110 door Ron de Meij
Beantwoord door Ron de Meij in topic Spoorverbreders.
Bedankt voor alle goede raadgevingen. Mijn idee is om de spoorbreedte gelijk te houden waardoor ik geen extra belasting veroorzaak. Dientengevolge begrijp ik de waarschuwingen ook maar gedeeltelijk. Natuurlijk moet het allemaal goed passen en met de juiste aanhaalmomenten worden vast gezet, wellicht ook geborgd. Zag trouwens dat scancar spoorverbreders vekoopt. Heb hen om advies gevraagd met vermelding van de bedenkingen. Ben benieuwd. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-12-2022 14:11 #201111 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Spoorverbreders.
Ik ben iets minder huiverig dan Ed en Niek, 20jr geleden . Slik..de tijd vliegt..  heb ik ze ook op mijn Amazon gehad, ik geloof van 25mm. Als je er van houdt staat het mooi.
wat jij wil, de ET waarde gelijk houden, kan prima, je kunt dan heel veel modernere velgen monteren. In Amerika worden ze ook veel gebruikt om van steekmaat te wisselen, zoek naar eens op space- adapters. Mits je alles netjes met een moment sleutel vastzet ( aluminium veert niet zoals een stalen velg) kan het prima. 
Succes met je overwegingen. 

Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2022 00:03 #201129 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Spoorverbreders.
Beste Ron, hierbij een foto van  mijn auto.

m.vr.gr

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2022 18:00 #201146 door Ron de Meij
Beantwoord door Ron de Meij in topic Spoorverbreders.
Ja, dat ziet er toch wel heel goed uit. Ik neem aan dat deze wielen een ET waarde hebben van 40 of daar omtrent. Dan heb je waarschijnlijk spacers geplaatst van 20 mm. Kon dit met alleen langere wielbouten of zo’n set die je op de naaf schroeft en het wiel met de 2de set bouten vast zet. Kan je de voorwielen volledig sturen of zit er ergens een beperking. Begrijp dat het comfort wat minder is geworden maar ik denk dat ik dat voor lief neem. Denk dat de wegen inNL wat beter zijn dan in de Filipijnen. Heb je er stijvere stabilisatiestang onder gehangen? Aangezien jij een van de weinigen bent die op 16 inch rijdt verbaast mij. Heb je toevallig een technische achtergrond. Hoor graag van je.
Groet, Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2022 03:45 #201151 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Spoorverbreders.
Beste Ron, ik heb die van mij laten maken en zijn 33mm breed ik had er ook vijf gaats platen van 5 mm bij laten maken en die had ik voor vanachter nodig met die banden maat.
Die van mij moet je op de trommel,cq schijf schroeven en dan zitten in de verbreders weer schroefdraad om de wielen mee vast te zetten.
Maar ik zeg de ET waarde van de nieuwe wielen is bepalend voor de dikte van de schijven en je moet de ET waarde van je oude wielen weten.
Zie www.middelbos.nl/meten-et-waarde-offset-...ar%20buiten%20steekt.
Ik kan nog volledig sturen, alleen dat gaat wel zwaarder met brede wielen, maar dat zal je wel begrijpen.
Ik ben proces control engineer geweest, maar nu met pensioen. 

m.vr.gr.

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2022 06:50 #201152 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Spoorverbreders.
Nog een paar bestandjes gevonden waar je wat aan kan hebben.
De wielen onder mijn auto komen van een Mitsibuti.

succes

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.