M40 verwijderen as achteruit

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
13-04-2022 17:56 #198564 door Daan van Oosten Slingeland
M40 verwijderen as achteruit is gemaakt door Daan van Oosten Slingeland
Heeft iemand een suggestie hoe van een M40 de as te verwijderen waarover het achteruit-tandwiel schuift? Met tool 2301 zou het zeer eenvoudig zijn, maar die heb ik niet en ik betwijfel of die eenvoudig ergens te vinden zal zijn.

Uitdrijven vanuit de achterzijde lijkt niet te gaan lukken. Mijn idee nu zou zelf een trekker-achtig iets maken, maar hopelijk heeft iemand een veel beter idee.

8

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-04-2022 17:04 - 16-04-2022 17:13 #198594 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic M40 verwijderen as achteruit
Uiteindelijk zelf maar een trekkertje gemaakt. Waarschijnlijk voor eenmalig gebruik, dus afwerking leek me wat minder relevant... Deed z'n werk voorbeeldig! Overigens had ik me waarschijnlijk nog wat moeite kunnen besparen door het uit strip in plaats van vierkante koker te maken, maar wist niet zeker hoeveel kracht het zou gaan kosten en of doorbuigen een issue was geweest. Zie foto's

 

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-04-2022 19:14 #198596 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic M40 verwijderen as achteruit
Beste Daan, Je had ook een lange drevel of iets dergelijks kunnen nemen en dan via de voor kant, "daar waar de primaire as door gaat"
een paar flinke tikken Op de as kunnen geven, zit meestal niet zo vast.
 groet fred

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
16-04-2022 19:45 #198601 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic M40 verwijderen as achteruit
Hoi Fred,

Dat had ik inderdaad als eerste geprobeerd, maar de drevel bleef wegschieten en ik was wat angstig de boel de beschadigen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.