Demontage remband overdrive

Lees meer
26-01-2022 12:42 #197525 door Renny Verwer
Demontage remband overdrive is gemaakt door Renny Verwer
Ik heb mijn overdrive gedemonteerd omdat er veel vuiligheid in het filter zat. Waarschijnlijk van de remband afkomstig.
Ik krijg de remband niet los van de trommel. Ik heb achteraf al te veel gedemonteerd, lagerhuis en lager.
Volgens het werkplaatsboek moet je de remband met lagerhuis zonder probleem er af kunnen pakken, als ik het goed lees.
Zit de remband gewoon vastgeplakt of zie ik het niet goed ? Zie foto.
De remtrommel zit nog al vast op het tussenhuis, ik neem aan dat ik deze kan laten zitten zonder lekkage te krijgen.
Klopt het dat er geen pakkingen tussen zitten ? Wel monteren met vloeibare pakking ?

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 13:59 - 26-01-2022 14:27 #197528 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Demontage remband overdrive
Beste Renny,,
Aangezien ik regelmatig  overdrives reviseer, adviseer ik jouw om via de club of Nordicar een complete ruil remband/trommel te kopen.
Ik weet dat dat niet goedkoop is, maar gaan zoeken naar de losse voering (uit een stuk) en dan verlijmen, ook de binnen zijde. Lijkt mij geen oplossing en het resultaat , zal niet ideaal zijn.
Niet te min wens ik je succes.
Bijgaand een plaatje: waarbij het materiaal nog goed lijkt, terwijl buiten en binnenzijde van het voering materiaal  "verglaasd" is
groet fred  
 
En onze engelse vrienden werkten bij deze "D" typen n iet met pakkingen tussen de huisdelen. dus die contra rem plaat (giet ijzer) zit nu wel klemmend op het aluminium huis, maar al je die niet goed schoonmaakt op het pasvlak en niet voor ziet van vloeibare pakking (ik gebruik Loctite 574)  Zal hij
blijven lekken


 

 Let op bij laatste plaatje = een "J" typ en hier worden wel pakkingen gebruikt, maar des ondanks ook hier loctite
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 14:35 #197532 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Demontage remband overdrive
Bedankt Fred voor de snelle reactie. Dat er een "nieuwe" remband in moet daar was ik me al van bewust.
Maar blijft de vraag waarom ik de remband niet gedemonteerd krijg van de trommel, zie mijn foto.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 15:18 #197533 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Demontage remband overdrive
Je zult het geheele onderdeel, dus het metaal met het frictiemateriaal erop, bedoelen:
dat kan bij je nu alleen nog maar wat geplakt zitten, ik zou een tikje met een rubber hamer zijdelings tegen het uiteinde geven.

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 15:23 #197534 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Demontage remband overdrive
Hi Renny, je bedoelt dus niet het frictie materiaal losnemen van de trommel?
Dan zou hij dus klemmen op de "Anulus"
 
dus hierop?
Dan 2 koevoetjes nemen en die onder de trommel haken en las werken.
Succes fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-01-2022 15:39 #197536 door Renny Verwer
Beantwoord door Renny Verwer in topic Demontage remband overdrive
Ik heb hem intussen los, inderdaad waarschijnlijk vastgeplakt, even wat meer kracht zetten dan eerder. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.