lekkage m40 versnellingsbak.

Lees meer
24-11-2021 15:20 #196739 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic lekkage m40 versnellingsbak.
beste Wim en anderen,Ik denk dat we de lekkage zo, niet verhelpen.Alvorens verder te zoeken, eerst even vaststellen wat er goed en fout is.
 Gegeven is dat M40 aan een andere (MG) Motor hangt, op zich geen probleem. Maar De Km teller kabel is blijk baar van een iets andere constructie.
 Zie plaatje:

Op de foto'svan Wim mis ik  de wartel waaronder de afdichting zit. Tevens is het lager huis van tandwiel Zonder schroef draad. (afgezaagd?) dus een wartel kan er dan zo wie zo  niet op.
Op de foto is nu te zien hoe de componenten samen gesteld moeten worden.

Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-11-2021 20:22 #196769 door Wim Wim (GAST)
Beantwoord door Wim Wim (GAST) in topic lekkage m40 versnellingsbak.
Hallo,
Mijn M40 versnellingsbak hangt aan een B18 Volvo motor...Heel de aandrijving is origineel Volvo. (behalve de achteras) Ook de km kabel is origineel Volvo. Ben ondertussen ook wat wijzer geworden weet dat ik het kleine ringetje wel nodig heb, en een iets grotere o ring als laatste afsluitring. 
De laatste foto geplaatst door Fred laat alles heel duidelijk zien, zo ziet het er bij mij ook uit. Maar is dit niet standaard dan?
Een boutje los draaien, en dan waarschijnlijk de wartel los draaien.

Met vriendelijke groet Wim

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2021 13:49 #196847 door Wim Wim (GAST)
Beantwoord door Wim Wim (GAST) in topic lekkage m40 versnellingsbak.
Beste,

 Ik ben verder gegaan met het klusje van de lekkage  van de km kabel in de M40 bak.
Dus even het centreer boutje  losgedraaid de kabel met tandwieltje er uit getrokken en schoongemaakt. Maar dit lijkt niet op wat ik zag op de hier boven geplaatste foto.
Het kleine o ringetje met afsluit veertje past nergens op, dus is het i.d.d. iets anders dan origineel Volvo denk ik? 
Ik heb een foto geplaatst als iemand hier ook maar iets van herkend, hoor ik dat heel graag.   

Ik heb nu voor eerst een nieuwe o ring geplaatst, maar verwacht dat dit niet goed zal afdichten.
In het tonnetje ga ik denk later een center puntje boren waarin het centreer boutje zich kan vast zetten.
Of als iemand dit herkend, als zijnde van Volvo hoor ik dit alsnog graag.

Met vriendelijke groet,
Wim 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2021 23:10 #196863 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic lekkage m40 versnellingsbak.
Hallo Wim.
De km kabel op jouw foto doet mij sterk denken aan de km kabel van mijn kattenrug, een pv 444 van 1957. Deze kabel zit met een beugel in de onderkant van een Volvo H6 bak bevestigd.
De afdichting van het tonnetje van de km kabel wordt verkregen middels een grotere O ring die tegen de flens van het tonnetje zit.
Mogelijk moet je het in die richting zoeken.
Gr. Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2021 18:03 - 06-12-2021 18:04 #196882 door Wim Wim (GAST)
Beantwoord door Wim Wim (GAST) in topic lekkage m40 versnellingsbak.
Beste Jan,
je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad een km kabel van een Kattenrug, vreemd eigenlijk wel gemonteerd aan een m40 versnellingsbak.
Nu ik dit weet is het een stuk handiger om de lekkage te verhelpen.
Ik ga hier mee aan de slag.
Een ieder, dank jullie wel, dat jullie me weer wat wijzer hebben kunnen maken.

Met vriendelijke groet,
Wim 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.