Differentieel van mijn 245: limited slip of niet?

  • Mundo Resink (GAST)
  • Mundo Resink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Enthousiaste, beginnende doe-het-zelver
Lees meer
13-09-2021 13:07 #195647 door Mundo Resink (GAST)
Differentieel van mijn 245: limited slip of niet? is gemaakt door Mundo Resink (GAST)
Beste leden,

Ik ben mijn 245 met plezier de liefde aan het geven die hij verdient. Laatste vloeistoftaak in de rij (ik ben alles aan het vervangen, want ik heb geen voorgeschiedenis) is het vervangen van de de differentieel-olie. Volgens Haynes moet ik het volgende hebben: API GL-5 SAE 90 hypoid gear lubricant. De autozaak die ik belde vroeg me of het om een limited slip differentieel gaat of niet. Ik heb geen idee hoe ik daar achter moet komen; Haynes zegt daar niets over en van wat ik op internet vind, word ik niet wijzer. Kan één van jullie me adviseren?

Ik heb een nummer dat op het deksel staat: 1023668, met daaronder 3340-3. Het gaat om een 245 uit 1977.

Ook zou ik graag advies ontvangen over het volgende: Ik zie één plug in het differentieel zitten. Aan de onderkant zit niets. Mag ik er dan van uitgaan dat de olie vervangen betekent dat ik het differentieel-deksel eraf schroef, de olie opvang, de contactvlakken schoonmaak, de pakking vervang, het deksel er weer op zet en dan de olie bijvul?

Dank voor jullie hulp!

Raymundo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mundo Resink (GAST)
  • Mundo Resink (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Enthousiaste, beginnende doe-het-zelver
Lees meer
13-09-2021 13:11 #195649 door Mundo Resink (GAST)
Beantwoord door Mundo Resink (GAST) in topic Differentieel van mijn 245: limited slip of niet?
P.S.: zul je net zien, krijg ik een (mogelijk) antwoord op mijn eerste vraag. Als ik één achterwiel draai, draait het andere wiel in tegenovergestelde richting. Mag ik er hiermee van uitgaan dat het geen limited slip differentieel is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.