openen hoofdcilinder hydraulische koppeling

  • Koos de Groot (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-08-2021 18:38 #195219 door Koos de Groot (GAST)
openen hoofdcilinder hydraulische koppeling is gemaakt door Koos de Groot (GAST)
Beste foremleden ik wil graag mijn hydraulische koppeling ontluchten/nieuwe remvloeistof voorzien. Hoe krijg ik de aluminium dop open??
MVG Koos de Groot

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Wouter Vansteenkiste
  • Wouter Vansteenkiste's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • 1800S van 24/03/1967
Lees meer
08-08-2021 18:53 - 08-08-2021 18:54 #195220 door Wouter Vansteenkiste
Beantwoord door Wouter Vansteenkiste in topic openen hoofdcilinder hydraulische koppeling
Dag Koos
Het dekseltje van de master kan je er zo afdraaien, zie foto in bijlage.
Bij de slave, dien je de nippel los te draaien om de DOT 3 eruit te laten lopen. (op de foto is het dopje aangeduid waaronder een dichting zit die je best controleert op lekkage).
Advies om niet eerst alles te laten uitlopen en dan op te vullen maar om het reservoir "leeg" te halen met bv. absorberend papier, vervolgens bij te vullen, vervolgens de nippel op de slave open te zetten en blijven bijvullen tot alle aanwezige DOT 3 ververst is, dan nippel dicht en DOT 3 aanvullen tot op de streep (op de foto zie je duidelijk "fluid level" staan).
Groet, Wouter
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Koos de Groot (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-08-2021 19:31 #195223 door Koos de Groot (GAST)
Beantwoord door Koos de Groot (GAST) in topic openen hoofdcilinder hydraulische koppeling
He Wouter bedankt voor je bericht, het probleem van het aluminium dekseltje op de master is dat het muur vast zit, Ik kan er niet zomaar een tang op zetten want dan mollesteer ik de hele boel. Misschien zit er maar een ding op, een nieuw dekseltje bestellen?
Groet Koos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-08-2021 19:44 #195226 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic openen hoofdcilinder hydraulische koppeling
Hoi Koos, met gepaste kracht er een waterpomp tang op zetten, dan komt hij los. De dop kan soms erg vast zitten.. wellicht is de dop er al een tijdje niet af geweest..;-)

Succes, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.