Demontage versnellingsbak is probleem - bak komt niet los van koppeling
- Frans Boeijen
- Offline
- Expert lid
- Maak graag roadtrips met de Amazon
Met vriendelijke groet, Frans
__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1270
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 780
Als dat is gebeurd, vanuit de binnenzijde van het koppelingshuis de boel inspecteren.en demonteren..
Het is onwaarschijnlijk dat de price as in de plaat vastzit, dan had je mogelijk ook niet kunnen koppelen .
Je zou ook wat spietjes tussen bak en huis kunnen slaan, veel kun je niet kappot maken als je dit gelijkmatig vanuit 4 kanten doet.
Succes, gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frans Boeijen
- Offline
- Expert lid
- Maak graag roadtrips met de Amazon
Op de tweede foto zie je dat ik slechts 7 mm ruimte had gecreeerd tijdens de eerste pogingen.
Ik heb daarna de prise-as ingespoten met kruipolie en 2 dagen laten inwerken. Daarna met een spie ertussen en kwam de bak los van de koppelingsplaat. Helaas kon ik de bak nog steeds niet loshalen; het toplager was meegekomen (dacht ik) en verhinderde afname... Balen
Daarom hebben we besloten om het hele koppelingshuis incl. drukgroep los te halen. Dit ging net via het gat voor de startmotor, zoals je kan zien op deze foto:
Toe kwam gelukkig alles eraf en konden we zien wat het probleem was: de prise-as zat vast in het toplager. Door al het geweld hadden we het toplager gesloopt en de binnenste ring zat nog vast op de as:
Dit was met een poelietrekker zo verwijderd. Het volgende probleem is dat de buitenste ring van het toplager nog vastzit in de krukas. Dit zit er nog steeds in. Ingespoten met kruipolie, maar tot nu toe zonder resultaat. Ik ga op zoek naar een kleine dremel om de ring in te slijpen zodat ik deze eruit kan tikken (hoop ik). Wordt vervolgd.
__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Hans W.
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1270
Een lagercup is erg hard, kun je de binnenste cup niet terugzetten met een slot bout erdoorheen, kogeltjes in de baan leggen ( als je ze niet meer hebt, elke fietsenmaker heeft losse kogels) en de kapotte lagerkooi vervangen door een paar propjes hout om de kogeltjes weer gelijkmatig te verdelen? Dan kun je de cup er zo uittrekken?
Succes in ieder geval,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1133
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wilco Van de Vosse
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 30
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.