Overdrive J type : bij verwijderen Solenoid geen olie

Lees meer
21-01-2021 12:29 #192152 door H. IJzerman
Beste collega volvoten,
Mijn overdrive J type doet het niet meer. Nu heb ik de solenoid al bekeken en schoongemaakt, hij klikt normaal.
Maar... bij het losdraaien van de solenoid kwam er nauwelijks olie uit. Terwijl ik een filmpje op You Tube heb gezien
waarbij er een redelijke straal olie vrijkwam.
Betekent dit dat de oliepomp niet meer werkt ? En als dat het geval is, wat is er aan te doen ?
gr. Hans IJzerman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2021 12:36 #192153 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Overdrive J type : bij verwijderen Solenoid geen olie
Beste Hans,
waarschijnlijk lekt je bak/overdrive ergens olie en is er daarom uiteindelijk nu te weinig olie in de combinatie (bak en overdrive samen dezelfde olie) om nog wat te kunnen pompen en druk op te bouwen voor de werking van de overdrive. Dus de solenoide erin, olie opvullen tot het juiste niveau (vulplug bak moet op de juiste hoge plek zitten, de olie moet ook de tijd hebben om in de overdrive over te kunnen lopen), en waarschijnlijk werkt de overdrive dan gewoon weer.
succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2021 15:35 #192158 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Overdrive J type : bij verwijderen Solenoid geen olie
Beste Hans,
Met verwijderen van de solonoid (J-TYPE), komt er niet veel olie uit, ervoor zit immers een fijn filter, wat uiteraard vervuild kan zijn. Dus of er te weinig olie inzit??
grof filter:


Fijn filter

Dus nog wat recherche nodig
Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.