volvo 144 met m47

Lees meer
17-01-2021 22:57 #192074 door Misha Crum
volvo 144 met m47 is gemaakt door Misha Crum
hallo, ik heb een 144 uit 74 de latere versie met lage pook tussen de stoelen. nu zit er een 4 bak onder zonder overdrive en is rijden op de snelweg niet heel fijn. Ik ben opzoek gegaan naar een 5 bak met mech teller aandrijving zoals ik op internet heb gelezen. Daar las ik ook 2 andere dingen het ene dat ik van 2 koppelingshuizen 1 moet maken maar dan moet ik gaan lassen en ben ik bang dat het krom trekt. De andere optie zou zijn dat ik de bak scheef monteer heeft iemand daar ervaring mee? ik wil niet dat je scheef moet schakelen verder heb ik ook een aandrijfas van een 240 met m47 nodig en teller kabel. Dat is allemaal het probleem niet alleen het eronder bouwen is nog wat onduidelijkheid over. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
mvg Misha Crum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2021 13:18 #192094 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic volvo 144 met m47
Al op de website van Huke Basart gekeken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2021 13:20 #192095 door Misha Crum
Beantwoord door Misha Crum in topic volvo 144 met m47
Hoi, dat heb ik bekeken alleen vind ik 140 wel prijzig voor een koppelingshuis. Is scheef monteren niet net zo goed?
Gr Misha

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-01-2021 23:24 #192110 door Jörg Sudowe
Beantwoord door Jörg Sudowe in topic volvo 144 met m47
Beste Misha,

volgens mij vind je via deze link de gezochte informatie:
M47
Ik vond het nog best veel werk. Bij de aandrijfas uit een 240 moet je de achterste flens nog wel overzetten. Bij mij moest de "passende aandrijfas" alsnog ingekort worden.
Hij is nu natuurlijk wel stiller maar omdat het een Express is heb ik daar eigenlijk niets aan - het dakrek fluit overal bovenuit.

Groet, Jörg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.