BW35 parkeer stand

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-09-2020 12:43 #190095 door Ronald Ronald (GAST)
BW35 parkeer stand is gemaakt door Ronald Ronald (GAST)
Hallo,

Sinds een aantal maanden ben ik de trotse eigenaar van een Volvo 164 bj74. De motor loopt inmiddels perfect en Na wat sleutel werk heb ik er een nieuwe APK op gekregen. Bij aanschaf deed de parkeer stand het al niet echt, als de auto iets op een helling stond dan rolde deze weg en hoorde je wat tikken. Ik heb de afstelling van de pook gecontroleerd, deze leek echter goed. De handrem werkt prima dus opzich geen probleem. Sinds afgelopen week wil de auto alleen helemaal niet meer in de achteruit, je merkt dat hij wel wil, maar in de bak blokkeert er wat. Ik ben bang dat dit met de defecte parkeer stand te maken heeft, misschien een afgebroken onderdeel ofzo? Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt alvast.

Groeten Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2020 16:47 #190142 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic BW35 parkeer stand
BW35 mmmm, zou eerst transmissie olie controleren (ATF-F dus GEEN dextron erin) met de motor lopend in N, in documentatie kun je de Green Manual vinden van de BW35. Je kunt inderdaad de bediening afstellen, ik hoop dat dit je probleem oplost... is wel zo fijn dat hij vast staat in de P
De BW35 heeft geen beste reputatie, zoek maar eens in het forum met zoekopdracht 'BW35'... hij zou ook versleten kunnen zijn.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20-09-2020 20:27 #190158 door Ronald Ronald (GAST)
Beantwoord door Ronald Ronald (GAST) in topic BW35 parkeer stand
Hallo Ed,

Bedankt voor je reactie. De BW35 heeft idd geen beste naam, daar ben ik inmiddels ook achter :-( Er zit ‘ATF 33 F/G‘ Minerale olie in, dus daar zou het niet aan mogen liggen, olie peil klopt ook. Heb deze gepeild in warme toestand met draaiende motor in de N.
De bediening is gecontroleerd, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
Heb al flink gezocht op dit forum over de BW35, alleen niets over dit specifieke probleem kunnen vinden.
De bak schakelt verder soepel, ook in de achteruit merk je dat hij Wel ‘wil’ alleen wordt geblokkeerd (alsof hij in P staat)
Misschien moet ik eens op zoek naar waar de P stand zich bevindt in de bak, en of je daar ook bij kan zonder de bak er onderuit te halen.

Groeten Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2020 23:30 #190164 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic BW35 parkeer stand
Heb je de Green Manual van de BW35 gevonden bij documentatie ?. Daar staat wat in over afstellen ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-09-2020 12:05 #190170 door Ronald Ronald (GAST)
Beantwoord door Ronald Ronald (GAST) in topic BW35 parkeer stand
Heb gezocht, kan echter de ‘Green manual’ niet vinden. Kan het er mee te maken hebben dat ik als gast lid ben ingelogd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-09-2020 15:09 #190172 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic BW35 parkeer stand
Ben bang van wel ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-09-2020 22:37 #190186 door Ronald Ronald (GAST)
Beantwoord door Ronald Ronald (GAST) in topic BW35 parkeer stand
Hallo Ed,

Is het mogelijk dat je de betreffende afstel pagina door stuurt? Het zou mij enorm kunnen helpen.
Of weet iemand of je bij het Parkeer mechanische Kan komen zonder de bak onder de auto te sleutelen?

Groeten Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2020 01:38 #190187 door Johan Laveyne
Beantwoord door Johan Laveyne in topic BW35 parkeer stand
Controleer eens de rubbers die op de scharnierpunten zitten van de schakel as, als deze versleten zijn, of opgelost zijn door olie ? dan is de afstelling van de schakel as niet meer juist door de speling op de scharnierpunten. Om bij het schakelmechanisme te komen, kun je het oliecarter van de bak verwijderen zodat je de selecteur manueel kan kan verzetten in al zijn versnellingen. zo kun je controleren of je de parkeerstand nog kan inschakelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-09-2020 20:38 #190236 door Ronald Ronald (GAST)
Beantwoord door Ronald Ronald (GAST) in topic BW35 parkeer stand
Bedankt Johan,

Heb inmiddels jouw aangegeven punten gecontroleerd, helaas zonder resultaat. Gisteren heb ik voor een nette prijs een goede gebruikte bak gekocht bij Wimbo in Barneveld. Super service en mooi bedrijf. Inmiddels nieuwe ATF-F olie besteld en over twee weken ga ik de bak vervangen. Hopelijk is dan het probleem verholpen en kan ik weer lekker rijden.

Groeten Ronald

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ronald Ronald (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-10-2020 23:24 #190419 door Ronald Ronald (GAST)
Beantwoord door Ronald Ronald (GAST) in topic BW35 parkeer stand
Hallo,

Even een update over de Volvo 164. Afgelopen zaterdag samen met mijn broer de automaat bak vervangen voor de gebruikte automaat bak die ik pas heb gekocht. Het was nog best een klus voor de nieuwe bak onder de auto hing. Tijdens het aansluiten van alles rondom de bak kwamen we er achter dat de nieuwe bak een iets andere bouwvorm heeft, de schakelaar van P en R zit op een andere plek. Hierdoor moesten we het schakel mechanisme behoorlijk aanpassen. Arm op de bak 3cm verlengd, toen uitgerekend wat de verlenging op de pook moest worden om de zelfde hoeken te blijven behouden. Uiteindelijk om 0:30 een korte proef rit gemaakt. En met succes! Een hele opluchting!
Bedankt voor de tips en het mee denken.

Groeten Ronald
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.