Trilling bij afremmen en lage snelheid

Lees meer
27-08-2020 11:49 #189834 door Henk Henk (GAST)
Trilling bij afremmen en lage snelheid is gemaakt door Henk Henk (GAST)
Benieuwd of iemand mij hier in de juiste richting kan wijzen:

Na ombouw van een bw35 naar een m46 bak schudt mijn volvo 144 nogal bij lage snelheid, zo rond de 10-15 kmpu. Dit wordt erger naarmate je van hogere snelheid wat harder terugremt, bijvoorbeeld bij stoplichten. Bij stilstand en stationair lopen wordt de auto weer mooi rustig, evenals bij rijden boven de 20 kmpu . Bij optrekken vanuit stilstand merk je ook niet veel. Het maakt niets uit of de koppeling is ingetrapt. Gevoelsmatig zou er ergens een onbalans moeten zijn (dat kan natuurlijk, aangezien zo'n beetje alles van de aandrijving is vervangen: Vliegwiel, koppelingsset, versnellingsbak en aandrijfas). Ik zou het dan echter logisch vinden dat deze trilling erger wordt bij hogere snelheden, hier is geen sprake van. Boven de 20kmpu wordt het gewoon weer prima.

Iemand enig idee waar ik dit zou moeten zoeken? Kan het toch de aandrijfas zijn, ondanks dat dit euvel niet opspeelt bij hogere snelheden?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2020 19:57 #190024 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Trilling bij afremmen en lage snelheid
Wellicht slechte motorsteunen of versnellingsbaksteun?

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2020 12:53 - 09-09-2020 12:57 #190026 door Henk Henk (GAST)
Beantwoord door Henk Henk (GAST) in topic Trilling bij afremmen en lage snelheid
Dat is best een interessante suggestie! We hebben de versnellingsbak steun wel aangepast (die van een bw35) om onder de m46 te passen; stuk uitgeslepen, bijgebogen en opnieuw vastgelast.

Wellicht dat hij iets te hoog, of te laag hangt wat voor onbalans zorgt? Is het dan niet wederom bijzonder dat dit alleen bij die lage snelheid voor trilling zorgt?

Ik heb een slechte foto toegevoegd van de baksteun. Heb nu even geen betere en ben op vakantie, maar zal hier laten nog beter naar kijken!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.