Volvo 240 1993 Koppelingsplaat

Lees meer
06-03-2020 08:45 #187337 door luke verburg (GAST)
Volvo 240 1993 Koppelingsplaat is gemaakt door luke verburg (GAST)
Net in het bezit van een auto die nog maar net op dit forum kan :) Een Volvo 240 uit 1993 die flink opgeknapt moet worden, maar wel een APK heeft en dus te gebruiken als dagelijkse auto. (tot ik weer genoeg heb gespaard voor een Amazon)

Nu zijn de koppelingsplaten best ver heen. Slippen nog niet, maar dat is een kwestie van tijd. Weet iemand een adres die voor een redelijke prijs (regio Rijnmond, west Brabant Utrecht) ) dit kan doen? (woon zelf in Ridderkerk)
Het is een Volvo 240 2.0 uit 1993. Bij de dealer is te duur voor mij. PS kan zelf niet sleutelen ivm plaats en kennisgebrek. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 09:35 #187364 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Ha Luke,

Youtube is your friend...In jouw buurt weet ik zo niemand, maar bekijk filmpjes (ziet er vaak makkelijk uit, valt soms tegen), huur een brug bij een volvo liefhebber die mee kan kijken op kritieke momenten en gaan met die banaan.

Koppeling vervangen is geen ingewikkelde klus, even de tijd voor nemen, laten helpen en daarna kun je het altijd zelf.

Succes!

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 10:46 #187369 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Wanneer je zelf nog geen sleutelervaring hebt en een brug moet huren op uurbasis kunnen de kosten van de brughuur behoorlijk oplopen .Bij de meeste doe het zelf garages lopen geregeld mensen rond die het wel voor je kunnen en willen doen en die betaal je dan gewoon.Vraag aan zo iemand of je een beetje mee kan helpen en zo leer je wat.Een koppeling van een 240 vervangen lijkt me niet een klus voor iemand zonder enige sleutelervaring.Hoe weet je trouwens,dat de koppeling moet worden vervangen ,hij slipt toch nog niet? Vervang altijd een complete koppeling: plaat,drukgroep,druklager en toplager.Is er olielekkage,vervang dan ook de krukaskeerring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 11:31 #187370 door Sander Langbroek
Beantwoord door Sander Langbroek in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Mijn eerst koppeling vervangen was zonder brug, in mn garage, met youtube en Haynes als hulp... Maar doe niks waar je je niet zeker of prettig bij voelt.

Laatste van Niek vroeg ik me ook af, wat is precies het probleem met je koppeling?

Idd de hele mikmak vervangen als je er toch in gaat.

Amazon '65
245 '76

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 19:20 #187378 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Ja,ik heb vroeger ook vaak volvo koppelingen liggend ,zonder gebruik van brug of put vervangen .Wel altijd veilig op vier grote zware bokken en goede vlakke ondergrond. Je blijft er dan wel fit bij ! Ik ben nu al enige jaren met pensioen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 23:50 #187390 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Ik heb een keer dit gemaakt kan ik in en uit elkaar nemen handig, echt voor oudere mensen zoals ik.


m.vr.gr.


Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2020 20:59 - 09-03-2020 21:04 #187404 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
Ben ook geen 25 meer en bouw daarom m'n eigen smeerput. Bijna klaar en prettig idee dat ik niet meer hoef te kruipen en op m'n rug te liggen.

Uiteraard beschikbaar voor mede VKV enthousiasten uit de buurt.

Groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2020 21:53 #187406 door luke verburg (GAST)
Beantwoord door luke verburg (GAST) in topic Volvo 240 1993 Koppelingsplaat
dank allen voor jullie antwoorden, maar wellicht moet ik uitleggen dat ik:

-hier geen ruimte heb om te sleutelen
-geen technische kennis heb maar dat is te leren
-een zwaar geblesseerde pols heb, die nog geopereerd moet worden
-en als ZPP-er 60 uur in de week werk :) :)

dus daarom zoek ik een adres. Maar ik heb inmiddels een bedrijf in Dordrecht gevonden die het voor 350 doet (VOMD) in Dordrecht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.