Vierkante wielen

Lees meer
29-12-2019 20:31 #186397 door Leo Foederer
Vierkante wielen is gemaakt door Leo Foederer
Mijn PV544 staat langdurig in de stalling: van september t/m juni. Als ik met de auto rijd hobbel je aardig op en neer, waarschijnlijk doordat de banden niet echt rond meer zijn.
Nu heb ik om die reden enkele jaren geleden nieuwe Vredesteins laten monteren. Toen ging het al beter.
Maar nu zijn we weer een paar jaar verder is is het weer hetzelfde liedje.
Wat te doen? Ik zit bij een stalling waar mijn auto verplaatsbaar moet blijven, dus op bokken zetten of zoiets is geen optie.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 21:15 #186398 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vierkante wielen
Wat goed helpt is om de wagen iedere week een meter voor en dan weer 1/2 meter achteruit te duwen, iets hogere bandenspanning (2,4) het allerbeste is om er vaker mee te rijden... maar wat goed helpt is om voor en achter de band te ondersteunen met een mal, zoals je ook plaatst achter het wiel als hij op de brug staat, met wat handvaardigheid ook gemakkelijk zelf te maken 8 stuks, er zijn dolly's te koop maar zijn prijzig 100 euro per stuk.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 21:57 #186400 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vierkante wielen
Er bestaan speciale ondersteuningen voor. Hierdoor ligt je band meer in een kom en is de kracht over een groter oppervlak verdeeld en treedt er minder vervorming op.
Hogere bandenspanning kan ook, maar ik zou zelf niet te hoog gaan, eerder 2.2 bar max.
Zoek eens op bandbeschermer of wielkeg en dan moet je de plattere hebben, bijvoorbeeld deze of bijvoorbeeld deze .
Maar ik kan me voorstellen dat als degene van de stalling je auto makkelijk wil kunnen verplaatsen dat dat allemaal niet wenselijk is.
Als de vloer daar een beetje glad is kun je nog automovers overwegen.
Ik heb deze gekocht:

Vier voor 130 euro en dan staan je banden ook mooi in een kom.
www.datona.nl/automovers-set-van-4-stuks.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 23:27 #186402 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Vierkante wielen
Dank voor de reacties. Steeds verplaatsen of iets onder de wielen is geen optie. Ik woon ook niet vlak bij de stalling en de vloer is daar niet glad.
Zijn er geen banden die er tegen kunnen?

En anders hobbelen we maar voort.... Al is 't echt hopeloos, vooral bij warme banden en lage snelheid.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 00:14 #186403 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Vierkante wielen
Een set oude wielen met versleten banden op de kop tikken en die er voor de stalling op doen.
Of wielen op de kop tikken en goedkope chineese of tweede hands banden op laten monteren voor de stalling.

succes


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 06:51 #186404 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Vierkante wielen
Ja, eens met Johan, dan zou ik een setje stallingswielen op de kop tikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 08:21 #186405 door Leo Foederer
Beantwoord door Leo Foederer in topic Vierkante wielen
Dat is de oplossing!
Bedankt allemaal.

P544B B16A, P220VE B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 15:10 #186414 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Vierkante wielen
Een auto acht maanden op dezelfde plek laten staan zonder er mee te rijden is voor veel meer onderdelen erg slecht. Bijvoorbeeld remmen en motor. Ik rijd met mijn volvos ,die gestald staan,ten minste een keer in de drie weken.Dus ook in de winter , al is het maar een paar kilometer.Ik ga meestal zelfs eerder dan om de drie weken rijden als de omstandigheden gunstig zijn in de winter. Ik houd dit ook stipt bij! Maar ik begrijp ook wel ,dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 15:30 #186415 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Vierkante wielen
Ha, leuk....hoop dat Pieter Singelenberg mee leest die weet veel van banden, het blijkt dat veel oldtimers met te lage bandenspanning rijden... heb zelf altijd Michelin/Vredestein gebruikt voor Amazon 1,8 bar voor en 2,0 bar achter
De huidige banden met moderne compound hebben een hogere bandenspanning nodig - winterbanden zelfs nog meer- advies van mijn bandenboer is 2,0 - 2,2 voor en 2,2 - 2,4 achter afhankelijk van gewone wegen of snelweg.
Sinds ik in de '68 combi dit doe rijdt hij veel makkelijker, ook inparkeren is minder fitness training voor nodig....
Die Dolly's voor de banden is voor opslag ook prima... maar zoals gezegd prijzig

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 16:57 #186419 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Vierkante wielen
Meneer Leo,
Heb nog een idee
Bij VOCOR in Geldermalsen, kun je een set zg. "tyre savers (2 stuks) voor € 25,- laten aan rukken, dit zijn kunststof kommen.

Kijk maar eens op hun website.
Succes fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.