Lekkende keerring uitgaande as

Lees meer
28-10-2019 23:18 #185789 door Pascal Kranen
Lekkende keerring uitgaande as is gemaakt door Pascal Kranen
Even een vraagje hier,

Is het mogelijk om de keerring bij de uitgaande as van een M 40 versnellingsbak te vervangen zonder de versnellingsbak er onderuit te halen.

mvg,

Pascal Kranen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2019 00:12 #185790 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Lekkende keerring uitgaande as
Ja, gewoon de aandrijfas weghalen dan de flens van de versnellingsbak halen en je kunt bij de keerring.
Wel controleren voordat je de flens terug monteerd of deze niet ingesleten of beschadigd is op het loopgedeelte van de keerring.
Anders moet je een sleef over het loopgedeelte monteren.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2019 18:56 - 29-10-2019 22:49 #185806 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Lekkende keerring uitgaande as
Hallo Johan,

Bedankt voor je reactie. De aandrijfas heb ik al los. En het geheel eens goed schoon gemaakt. Ik had ondertussen al de keerring besteld maar ook een pakking voor het deksel van de versnellingsbak waar de keerring in moet. Maar denk dat voor de pakking de M40 er waarschijnlijk wel onderuit moet toch? Was meer uit voorzorg dat ik die mee heb laten komen. Het was nogal een plakzooi in z'n geheel. Ook rond de km tellerkabel. Dus daar lijkt het ook te lekken. Toen ik het geheel dus schoon had gemaakt bleek de moer van de km kabel helemaal niet vast te zitten. Ik kon hem met de hand los draaien en wat bleek de km teller keerring mist. (Misschien ooit door de vorige eigenaar vergeten.) Die oliekeerring voor de km teller had ik trouwens ook bestel samen met keerring voor de uitgaande as. Dus ik hoop dat het lekken hierna verholpen is. Ik heb nog een paar vraagjes over de aansluiting van de kabel op de m40. Zie foto. Ik kan me indenken dat de keerring de tussenruimte inneemt die je ziet op de foto. Beide delen gaan namelijk niet verder naar elkaar toe. Ik krijg de beide delen nu dus niet tegen elkaar gedrukt als je me begrijpt. De vraag is dus hoort dit zo. En is het slim om dan ook de O ring te vervangen van de lagerhuls.

Ik hoor het graag.

mvg
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2019 23:20 - 29-10-2019 23:21 #185809 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Lekkende keerring uitgaande as
Waarschijnlijk is de binnenkabel uit de km.teller getrokken.
Als je de binnenkabel iets heen en weer beweegt en tegelijk iets naar binnen drukt dan gaat de kabel wel weer in de tellerbak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2019 18:32 - 30-10-2019 18:32 #185818 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Lekkende keerring uitgaande as
Ga ik van het weekend proberen proberen D. Spieard. Anders haal ik hem bij de tellerbak ook los. Thanks

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2019 10:46 #185834 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Lekkende keerring uitgaande as
En vergeet niet die kleine ronde oliekeerring te gebruiken direct op de km aansluiting....

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2019 19:32 #185846 door Pascal Kranen
Beantwoord door Pascal Kranen in topic Lekkende keerring uitgaande as
Inderdaad Ed. Hoop deze o ring morgen binnen te krijgen. Gisteren nog even snel besteld : )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.