koppeling

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
28-09-2019 07:44 #185381 door Sjef van Giersbergen
koppeling is gemaakt door Sjef van Giersbergen
Koppeling van mijn P 220 komt niet vrij. Speling pedaal en hulpcilinder volgens het boekje. De zaak meermaals ontlucht. Eenmaal kon ik, bij stilstaande motor en ingedrukte koppeling, versnellingen inschakelen, wat zonder indrukken niet lukte. Daarna meteen weer het oude liedje.
Weet niet meer of cilinders nieuw waren of dat ik ze gereviseerd heb, zolang is het geleden. Bij het vullen met DOT 3 kleurde de vloeistof meteen enigszins zwart. Verterend rubber? Na opnieuw verversen bleef die helder. Overigens kleurde bij mijn vorige Amazon de koppelingsvloeistof na het verversen ook vrij snel donker, maar bleef alles functioneren.
Vermoed dat de door de hulpcilinder bediende gaffel niet ver genoeg komt. Meet bij het oog waar de drukstift doorheen gaat 2 centimeter tussen ruststand en volledig ingedrukt. Weet iemand hoe groot deze slag moet zijn?
is die namelijk voldoende, dan vrees ik voor een vastzittende koppelingsplaat, maar kan dat bij een alweer enkele jaren geleden nieuw en schoon gemonteerde drukgroep?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2019 10:51 #185393 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic koppeling
Hoi Sjef, bij mij is de slag op de slavecilinder ongeveer 27mm (erg lastig meten als je alleen bent).
Er zijn twee verschillende diameters van slaveclinders in omloop dus dat kan eventueel het verschil verklaren.
Weet je zeker dat de zuiger van de mastercilinder helemaal terug komt? Even het Stofrubber verwijderen.
Je moet wat mechanische speling hebben tussen de drukstift en mastercilinder!
Dat de remolie snel zwart kleur is normaal. Is denk ik een chemische reactie tussen de remolie en het aluminium van de cilinders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-09-2019 16:23 #185414 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic koppeling
Bedankt, Han. Ga dit nalopen en hou je op de hoogte.

sjef

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.