Velgen opknappen

Lees meer
09-09-2019 19:17 #185155 door Han Trompert (GAST)
Velgen opknappen is gemaakt door Han Trompert (GAST)
Beste leden,

Na een mislukte poging om mijn velgen te laten poedercoaten, zou ik graag jullie advies willen voor een bedrijf wat de velgen wel strak kan maken. Het liefst omgeving Amsterdam of den Haag. Spuiten is ook prima, echter op aanraden van het vorige bedrijf ze laten poedercoaten met tegenvallend resultaat. Nu ben ik zelf waarschijnlijk ook handig genoeg om een en ander te doen, maar heb geen idee hoe dit aan te pakken. Heeft iemand hier ideeën over?
Bijgevoegd zijn foto’s van hoe ik de velgen heb terug gekregen van de poedercoater.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Han

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2019 21:59 #185159 door PETER Hanot (GAST)
Beantwoord door PETER Hanot (GAST) in topic Velgen opknappen
Dag Han,
de gesloten velgen van mijn PV en de velgen van mijn saab heb ik laten poedercoaten bij metaalreiniging.nl in Badhoevedorp.
ik ben zeer tevreden met het resultaat. de kosten (=2 jaar geleden) was 50,- per stalen velg of 60,- voor lichtmetaal. Je moet ze ca 1 week missen en ze vragen een kleine meerprijs als er banden opzitten. Uitbalanceren en banden terug erop leggen doen ze ook voor een kleine meerprijs.

groet,

Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2019 22:50 #185160 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Velgen opknappen
Wat zei het bedrijf zelf over dit resultaat?
Nogal vreemd om het zo af te leveren zonder commentaar!

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 06:22 #185162 door Han Trompert (GAST)
Beantwoord door Han Trompert (GAST) in topic Velgen opknappen
Uiteraard heb ik gezegd dat ik absoluut niet tevreden ben met dit resultaat. Ze vonden het zelf wel meevallen, en vonden dat ik voor 50 euro per velg niet moest zeuren. Ik heb echter nooit gezegd dat het weinig mocht kosten, en dat ik het gewoon goed en strak wil hebben. Ook heb ik er 6 weken op moeten wachten i.v.m bouwvak, lijkt mij reden te meer om velgen niet zo af te leveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 10:36 #185164 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Velgen opknappen
Wat heb je aan poedercoating als je roest er nog doorheen ziet komen?
Levert die firma altijd zulk werk af?
Ik vraag me af als ik de roest zo ziet zitten of de buiten ring nog wel goed aan de binnenring vast zit?

Ik heb bij mij zes jaar terug het reserve wiel laten spuiten (ik heb lichtmetalen velgen met als reserve een stalen wiel) maar dat ziet er tot nu toe nog gelikt uit.

Kun je het niet aanpraten bij een of andere geschillen commissie, of is het in het zwart gebeurt?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 12:47 - 10-09-2019 12:47 #185165 door Han Trompert (GAST)
Beantwoord door Han Trompert (GAST) in topic Velgen opknappen
Ze gaven aan dat ze er niet goed tussen konden stralen, ik kreeg ook het idee dat ze er niet veel moeite voor hebben gedaan en snel even geld wilde verdienen. Ik heb contant betaald, dit was het enige wat ze doen voor particulieren. Dus aanspraak ergens op maken wordt lastig denk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 13:02 #185166 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Velgen opknappen
Dan hadden ze je na het stralen moeten informeren!
Hier heb je nu meer werk aan dan ervoor.

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2019 14:54 #185168 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Velgen opknappen
Hoi Han,

Als jij aan het bedrijf hebt gevraagd om het strak af te werken, dan hadden ze jouw niet moeten adviseren om te poedercoaten.
Dan blijf je pitting zien, ook na 5 lagen poeder.Pitting en roestkraters weg werken kan b.v. met plamuur maar dan kun je daarna
niet meer poedercoaten.Het resultaat van jouw velgen is niet slecht bij poedercoating.Wel is er iets misgegaan van de overgang
van binnenvelg naar buitenvelg, dit lijkt geen roest maar vocht wat naar buiten is gekomen in de oven. Alleen deze rand opknappen
lijkt mij het verstandigste .Op de foto's de velgen die ik 10 jaar geleden heb laten schoperen en poedercoaten,de slechtste met
roest kraters.De dichte velg is geschopeerd ,strak gemaakt en in de kleur gespoten van de carrosserie.

Groeten Albert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2019 16:32 #185185 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Velgen opknappen
ziet er niet uit die overgangsrand. lijkt inderdaad op vocht wat er nog tussen zat zoals Albert ook al schreef.
KingPing imperialen in de Mangaanstraat (ind.terrein Kerkktuinen Den Haag ZW) straalt en poedercoat ook velgen; heb er zelf geen ervaring mee, heb ook geen aandelen maar ik heb van 2 kanten tevreden berichten gehoord.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.