BW 55 olie lekage

Lees meer
16-06-2019 17:35 #183840 door Bart Lasscher
BW 55 olie lekage is gemaakt door Bart Lasscher
Goedemiddag allen,
Wie heeft er ervaring met een lekende BW 55 versnellingsbak.
Is het voldoende alle pakkingen te vervangen met een pakkingzet, zijn er bepaalde zaken waar ik rekening mee moet houden ?
Bak loopt prima schakelt prima alleen lekt mij te veel.
Met vriendelijke groet Bart Lasscher.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2019 20:31 #183841 door K.W. Stoel
Beantwoord door K.W. Stoel in topic BW 55 olie lekage
Dag Bart, mogelijk dezelfde vraag en antwoorden als onder mijn vraag in dit forum:
Lekvrije bw35 automaat volvo 164.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2019 11:02 - 17-06-2019 11:03 #183843 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic BW 55 olie lekage
Als de boutjes van de carterpan ooit eens te vast zijn aangedraaid, kan de flens van de pan gemakkelijk zijn vervormd, waardoor hij dus niet vlak meer is en lekkage gaat optreden. Dat los je niet op met alleen een nieuwe pakking en kit.
Dit probleem deed zich voor bij mijn BW35 (Amazon). De flens heb ik door een garagebedrijf zo goed mogelijk weer vlak laten maken, waarna het carter weer is gemonteerd met een nieuwe pakking en een dun laagje kit, waarbij de aanhaalspanning iets beneden de voorgeschreven waarde is aangehouden. Toch leidde ook dit weer tot lekkage, hetgeen wat kon worden teruggebracht door de boutjes alsnog met de juiste aanhaalspanning vast te zetten. Maar je ziet dan dat de pakking zich als het ware naar buiten wil werken. Voor een afdoende oplossing stelde het garagebedrijf voor om een rechthoekige strip te maken van ca. 4 mm dik en deze als versteviging tegen de flens aan te monteren met iets langere boutjes. Deze strip heb ik hier nu liggen (zie foto), maar moet ik nog monteren. Omdat de lekkage nu (nog) gering is, heb ik daar geen haast mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-06-2019 13:29 #183847 door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic BW 55 olie lekage
Hallo Gert,
Dank voor je antwoord hier kan ik wat mee , ik kan het me het me helemaal voorstellen zal die modificatie toepassen.
Groe Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.