- Berichten: 139
Adres om B18 M47 koppelingshuis te lassen
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
De onderdelen heb ik al in huis, maar weet iemand waar ik deze delen kan laten lassen (noorden v/h land)? en wat mag zoiets kosten? Ik heb namelijk geen idee...
Ik weet dat Huke Bassard ze verkoopt, maar ik wil een low budget oplossing.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Hoeveel werk is het?
- Koppelingshuizen op de juiste plek doorhalen
- Beide helften vlakken tot de juiste hoogte
- Klemframe maken voor opspannen helften in de juiste oriëntatie en afstand
- Aluminium lassen
Denk dat je toch al snel aan 6 uur werk zit, zo niet 8 uur. Is qua maten en frame wel even een klusje. Je bent als je dat deels commercieel moet uitbesteden dus denk ik snel 400 euro kwijt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 166
€ 400,- is een goede en mooie prijs..!
Groet Peter
Peter,
sinds 1993 eigenaar:
“Zeeuws-Vlaamse” Volvo 133 GT B18b,
(matching numbers)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Zelf maken lijkt me te doen, al moet ik er wel wat uren insteken, maar ja het is hobby...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Hoe minder er uit te besteden over blijft, hoe goedkoper natuurlijk.
Als je zelf ook kunt vlakken en alu lassen moet low-budget lukken.
Zo niet, dan kon het wel eens een uitdaging worden om onder de 190 euro van Huke uit te komen.
Succes! Ik ben benieuwd naar hoe het lukt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Gideon Los
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 139
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
M.b.t. zagen/slijpen, contacteer even je beoogde alu-lasser.
De slijpschijf vervuilt het aluminium. Degene bij wie ik mijn alu laswerk heb laten doen raadde mij aan om het aluminium alleen te bewerken met een zaag en vijl om een mooie las te krijgen. Maar goed, een koppelingshuis is van zichzelf wellicht al niet zo brandschoon.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Ik kan je gevoel niet veranderen, maar als je het objectief bekijkt is een gelast bellhouse minder sterk dan een ongelast exemplaar; het is meer werk en kost meer; dat vind ik dan weer zozo.Gideon Los schreef : . Scheef eronder hangen is geen optie voor mij. Het zal werken, maar voor mijn gevoel is het maar zo zo...
.
Maar succes met de ombouw in ieder geval ik geloof dat het goed komt
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2034
groeten,
Rudi.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.