m40 ombouwen naar m45

Lees meer
14-04-2019 19:55 #182898 door Pieter Koenraat
m40 ombouwen naar m45 is gemaakt door Pieter Koenraat
Een technisch probleem waar wellicht hier al meer mensen mee hebben gezeten. Ik ben mijn 244 uit 75 aan het opbouwen. nu heb ik een verse motor b21 en een bak m45 op de kop getikt en wil deze monteren. Bij het aansluiten van de achterste baksteun kom ik erachter dat ik lengte over heb en dat ook de hoogte niet strookt. Is het probleem dat het een vroege 244 is met een m40 bak en dus het chasis anders is of zijn er andere steunen voor de achterste baksteun te koop ergens.

alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2019 00:18 #182911 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic m40 ombouwen naar m45
Hallo Pieter,
ik kan je niet aan een passende steun helpen, maar in mijn 145 heb ik een M46 (M45 met OD) geplaatst, dus het probleem andersom gehad. In de kokerbalken zaten twee sets gaten voor de balk voor onder de bak en de baksteun met rubber zelf zijn ook anders. Het vesrchil in hoogte heb ik op kunnen lossen door een nieuw gat in de balk op de juiste hoogte te boren en met een van de sets gaten paste het net, waarbij ik de balk wegens de OD wat aan moest passen. Dus ik verwacht dat het met wat aanpassen moet kunnen lukken, en anders moet er toch een passende balk te vinden zijn, zeker even zoeken naar andere gaten in de kokerbalken.
Succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.