vreemd geluid

Lees meer
08-03-2019 19:28 #182348 door Katja Bakker
vreemd geluid is gemaakt door Katja Bakker
Bij mijn Amazon uit 1969 is vorige week de koppeling met toebehoren de krukas keerring ( nieuwe variant incl nieuw huis.. dus geen vilten keerring meer) de carterpanpakking en een nieuw kruistukje in de as. Nu trekt die auto op als een jonge god.........
Maar nu maakt de auto tijdens het rijden een vreemd geluid... als hij stilstaat is er niets aan de hand.. maar zodra ik gas geef is het er..... Wat zou dit kunnen zijn en zou dit met de reparatie te maken kunnen hebben...
Ik ben op 23 maart op de sleuteldag in Geleen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2019 08:11 #182349 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic vreemd geluid
Hoi Katja, is het geluid er alleen als de auto rijdt of ook als hij stil staat en je geeft gas?
En maakt het dan nog wat uit of je de koppeling in trapt (zowel rijdend als stilstaand)?
Als we dit weten kunnen we de oorzaak beter analyseren en bepalen of het al dan niet met de reparaties te maken kan hebben.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-03-2019 13:08 #182350 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic vreemd geluid
Omdat je met de cardan bezig bent geweest, neem aan gedemonteerd om een nieuwe kruiskoppeling te monteren, lijkt het waarschijnlijk dat het hier mee te maken heeft.
Wat je kunt doen is de wagen op een brug zetten en de achteras op twee as-steunen zetten en de achterwielen ronddraaien terwijl je de cardan inspecteert.

Je kunt ook iemand in de auto zetten en in zijn 1 rustig gas geven, wellicht dat het geluid dan makkelijker optreedt

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-03-2019 17:39 #182375 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic vreemd geluid
Dank jullie wel voor de info... Hij maakt het geluid alleen als hij rijd.. Ik neem hem 23 maart mee naar de technische ochtend en daar kan hij even op de brug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2019 12:39 #183576 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic vreemd geluid
...en?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2019 18:17 #183586 door Katja Bakker
Beantwoord door Katja Bakker in topic vreemd geluid
Ja sorrie voor mijn late reactie... ben nu ook vollop aan het genieten van die oude reus (volvo) Het stangetje van het gas was los geschoten en ratelde tegen het plaatwerk van de motor en dat hoor je dan door de hele auto... Was dus helemaal niets ernstigs aan de hand Gelukkig..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2019 18:30 #183589 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic vreemd geluid
Goed nieuws dus!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.