olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter

Lees meer
29-09-2018 10:50 #179399 door BM Bart Maes (GAST)
olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter is gemaakt door BM Bart Maes (GAST)
goede middag,
Mijn versnellingsbak M41 verliest veel olie.
Na een week stilstaan zie ik een plasje olie op het karton.
Na te hebben afgestoomd zie ik een druppel olie aan het laagste punt van de kabel voor de snelheidsmeting.
Laagste punt is +/- 10cm van de moer die de kabel met de overdrive verbind.
Ik vermoed dus dat de olie langs de moer naar buiten komt.
Heeft er hier iemand ervaring mee?
dank alvast voor jullie advies.
groeten,
Bart Maes
BE-Deerlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 20:38 #179422 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter
Er behoort een oliekeerring in te zitten; vaak ontbreekt die met als gevolg lekkage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-09-2018 21:38 - 29-09-2018 21:39 #179424 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter
Er zitten zelfs twee rubbers in, een om het huis van het km tandwiel wat in de binnenkant zit en een kleintje met een veer aan het einde, waar de punt van de kabel doorheen gaat.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2018 08:59 #179512 door BM Bart Maes (GAST)
Beantwoord door BM Bart Maes (GAST) in topic olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter
goede morgen,
er zat inderdaad geen rubbertje in.
ik heb nu een rubbertje geplaatst.
hopelijk is het opgelost.
ps : nog wat bijgeleerd : bij het checken van de olie deed ik dit via opgekrikte rechterkant, maar nu heb ik opgemerkt dat de wagen eigenlijk waterpas moet staan om olie bij te vullen.
groeten en grote dank voor jullie advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2019 17:06 #181301 door Hans de De Graaf
Beantwoord door Hans de De Graaf in topic olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Amazon uit 1966. Kun je deze keerring vervangen onder de auto of moet de bak er dan weer helemaal uit? is het voldoende om de olie af te tappen en dan onder de auto vervangen? Wat bedoel je precies met het kleine veertje? Hoor het graag zodat ik deze ergernis kan verhelpen.

groet hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2019 21:46 - 11-01-2019 21:52 #181302 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic olieverlies versnellingsbak via kabel snelheidsmeter
HIER
zie er een foto van.

Ik vraag me af hoe groot de lekkage is al je hem niet monteert. Ik wil namelijk morgen een testrit maken maar heb de juiste kabel nog niet...
Is heel gemakkelijk te monteren: de kabel losschroeven, ringetje erin over het uitstekende palletje, met het veertje naar de binnenkant (dacht ik?) je ziet het vanzelf, kabel terug monteren ;-) Olie hoeft er niet uit.

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.