Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217

Lees meer
15-09-2018 09:45 #179051 door Jan Plovier
Ben sinds kort de trotse eigenaar van een M41 J-Type met nummer 25/115614/023217.

Nu vraag ik me af op er ergens uit dit nummer af te leiden is uit welk jaar/type Volvo deze afkomstig is.
Bestaan er ergens tabellen hierover?

Alvast bedankt!
Jan

Coupé '69, Combi '64, P1800S '67
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
15-09-2018 20:19 - 15-09-2018 20:26 #179055 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217
Jan, heb je ook een foto van de andere kant, de vulopening? Er zijn originele M41 maar ook omgebouwde M40 bakken in omloop. Maakt in de werking natuurlijk niks uit maar leuk om te weten. Het koppelingshuis heb ik op verschillende 140-ers gezien maar de versnellingshandel lijkt gelast?

gr.Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2018 23:04 - 15-09-2018 23:09 #179062 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217
De eerste twee cijfers slaan op de verhouding van de OD, 25 is dus iedere omwenteling van de aandrijfas geeft bij ingeschakelde OD 1,25 voor de uitgaande as.
Deze 25 is specifiek voor de TR6 overdrive, de Volvo J- types OD's hebben 27 of 28.
Alle J-types hebben dan de cijfers 115

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 08:37 - 16-09-2018 08:38 #179074 door Jan Plovier
Beantwoord door Jan Plovier in topic Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217
Hierbij een foto van de 'andere kant' voor Cor.

Ed, als ik het goed begrijp gaat deze dus het toerental ietsie minder laten zakken (1.25 ipv 1.27 of 1.28)?
Betekent dit dan ook dat voor eventuele revisie ik beter af ben met een TR specialist?

Coupé '69, Combi '64, P1800S '67
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-09-2018 11:08 - 16-09-2018 11:08 #179083 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217
Nee, je moet alleen opletten met de onderdelen, die kunnen iets verschillen.
Zal bij de J-type niet veel zijn, ook het verschil in reductie voel je niet, km teller zal wat afwijken en dat kun je corrigeren met bandenmaat.

Als hij moet worden gereviseerd kan ik dat voor je doen, kijk maar op sbkarnhem.nl

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
16-10-2018 10:03 #179754 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Indentificatie M41 J-Type met nummer 25/115614/023217
Je hebt in ieder geval een originele M41 versnellingsbak, te zien aan de hoog geplaatste vulopenng. De j-overdrive is sterker dan de D dus ik zou de gok nemen en uitproberen. Weet je ook of de bak ok is.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.