Reactiearmen achter, rubbers vervangen

Lees meer
11-06-2018 16:58 #177243 door Merijn Broeders
Reactiearmen achter, rubbers vervangen is gemaakt door Merijn Broeders
Hallo allemaal,

heel langzaam en beetje bij beetje vordert de Amazon. Nu zover dat ik bijna de auto voor APK kan wegbrengen. Inmiddels door verbouwingen en andere werkzaamheden staat hij sinds 2 jaar geschorst...
Nog "even" wat rubbertjes vervangen en klaar... De voortrein is inmiddels helemaal gereviseerd. Nu de achterwielophanging.

Daar zit het probleem: de rubbers van de bovenste reactiearmen zijn amper los te krijgen. Met veel geweld en geduld wel losgekregen, maar nu zitten de buitenste bussen van het rubber (672226) nog muurvast in de reactiearm. Verhitten, koelen, kruipolie ik krijg het niet los. Inmiddels zo hard geperst dat ik mijn gietijzeren bankschroef kapot heb gedraaid!

Komt dit vaker voor? En zo ja, hoe te handelen? Gewoon stukje bij beetje met een Dremel eruit slijpen?

Daarnaast heb ik de diabolovormige rubbers gekocht (678790) terwijl ik nu zie dat die bij de reactiestang 672616 horen. Die heeft ook duidelijk een knikje in het midden. De originele stang 671996 heeft dat niet. Kan ik toch die diabolorubbers daarin doen? Of moet ik toch andere rubbers aanschaffen (672226).

Alvast hartelijk dank voor de hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
11-06-2018 22:10 #177248 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Reactiearmen achter, rubbers vervangen
Hoi Merijn; Inderdaad kunnen de buitenste bussen van die rubbers muurvast geroest zitten in de draagarm. De remedie is vrij eenvoudig: met een ijzerzaag voorzichtig van binnenuit de bus doorzagen. en de bus kan zo verwijderd worden.
Verder is arm 672616 de vervanger van 671996 en zorg er wel voor dat je de goede rubbers monteert. Als je de verkeerde bij de webshop hebt besteld, kan je die gewoon retourneren en ruilen voor de goede.

Succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-06-2018 08:39 #177257 door Merijn Broeders
Beantwoord door Merijn Broeders in topic Reactiearmen achter, rubbers vervangen
Dank je wel Cor, ik heb inmiddels de andere rubbers besteld. Die andere komen retour.
Inderdaad is het een kwestie van even loszagen en voorzichtig eruit tikken. Als je het weet dan gaat het best... Dank voor de tip!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
13-06-2018 20:24 #177276 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Reactiearmen achter, rubbers vervangen
Ik heb zelf een pers gemaakt, maar je kunt er ook een kopen. Zie www.volvokv.nl/forum/overige/17297-zelfg...chap?start=30#174715

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.