achteruit rijden tegen een helling

Lees meer
11-04-2018 21:16 #176376 door Jaap Post
achteruit rijden tegen een helling is gemaakt door Jaap Post
ik heb een katterug 444 uit 1958, als ik achteruit een dijk op moet rijden, dan begint de aandrijfas of versnellingsbak hevig te schudden, ik kan natuurlijk niet zien wat dit is, wat is hiervan de oorzaak

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2018 22:47 #176380 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic achteruit rijden tegen een helling
Heb je er ook last van als je het in de eerste versnelling doet?
Olie op de koppelingsplaat kan dan de boosdoener zijn.
Check ook eens de ophangrubbeers van de motor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-04-2018 20:09 #176463 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic achteruit rijden tegen een helling
Om vast te stellen of het je koppelingsplaat is heb ik ooit eens een trucje geleerd van een collega en het zelf daarna meermalen met succes kunnen toepassen;

- auto in z'n hoogste versnelling en koppeling een keer goed laten slippen met iets meer dan normaal gasgeven dan je normaal zou doen.

DOE DIT BEHEERST EN BIJVOORBEELD 2-3 SECONDEN als je de koppeling ruikt heb je het al te gek gemaakt.....

Probeer dan in dezelfde situatie nog een keer of de aandrijflijn schokt, indien geen verbetering is de koppelingsplaat al een stuk minder verdacht, indien enige verbetering of zelfs totale verbetering dan is je voeringsmateriaal op je koppelingsplaat verhard of het vliegwiel/drukgroep vertoond harde plekken aangetast door roest. Het laatste zorgt er bijvoorbeeld ook voor dat de koppeling na langer stilstaan soms niet vrijkomt ondanks volledig intrappen koppelingspedaal.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.