Bout reactiearm wil er niet uit

Lees meer
08-04-2018 17:39 #176313 door Gerie Mensink
Bout reactiearm wil er niet uit is gemaakt door Gerie Mensink
Ik ben bezig mijn achteras te vervangen van mijn combi'66.
Nu draait de bout van de reactiearm aan de voorzijde wel rond, maar wil niet verschuiven. Ik neem aan dat deze vastgeroest is aan de bus en dat de bus binnenin los van het rubber is gekomen. Heeft iemand advies hoe ik deze er uit kan krijgen? Ik heb al geprobeerd met een krik ertussen die druk geeft en dan draaien, maar geen resultaat. En kruipolie is al ruim toegepast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
08-04-2018 19:05 #176315 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Bout reactiearm wil er niet uit
Krik er tussen is goed idee, wat je dan óók nog kunt doen is de krik onder spanning houden en met een dopsleutel of een pijpje (wat zo strak mogelijk om de boutkop past) een paar flinke meppen geven op de flap waar de bout doorheen zit.
Het gaat nóg beter als je tussen de krik en de boutsteel een zware hamer geklemt kunt houden, de klap die je vanaf de kopzijde geeft komt dan nog beter "aan".
Als je een lasapparaat het kan je ook nog een paar goede rupsen op de boutkop leggen, de bout zet uit en drukt de roest een fractie platter, daarna krimpt de bout weer een fractie en heb je kans dat er beweging in komt, dat alles kan gewoon terwijl je de krik onder spanning laat.

Tenslotte kan je proberen met een nieuw (goed merk) ijzerzaagblad de bout precies tussen flap en bus door te zagen. Een reciprozaag kan daarbij goede diensten bewijzen.Kijk wel uit dat je de flappen aan carrosseriezijde niet te veel beschadigd.

Blijf ondertussen goed inspuiten met échte kruipolie, WD40 valt daar wat mij betreft niet onder.......

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2018 19:19 #176316 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Bout reactiearm wil er niet uit
Jan, bedankt. Ik ga het proberen. Gaat het meppen niet, ga ik alsnog zagen
Gerie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2018 16:59 #176443 door Gerie Mensink
Beantwoord door Gerie Mensink in topic Bout reactiearm wil er niet uit
Het is toch zagen geworden. En de bussen eruit gestookt. Nu nog er uit zagen schoonmaken en weer inpersen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-04-2018 19:58 #176462 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Bout reactiearm wil er niet uit
Goed bezig Gerie, bedankt voor de terugkoppeling.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.