Hoe bepaal je de eindoverbrenging van het diff?

  • Arco Ruighaver (GAST)
  • Arco Ruighaver (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
13-03-2018 07:43 #175816 door Arco Ruighaver (GAST)
Hoe bepaal je de eindoverbrenging van het diff? is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
Op mijn diff zit geen type plaatje meer. Hoe kan ik "eenvoudig" herleiden of dit een 4,10:1 of 4,56:1 as is?
Het betreft de achteras, in de spicer uitvoering welke in 1967 e.v. gebruikt is.

Moet er een speciaal toerental zijn bij een specifieke snelheid? Ik kan dat dmv mijn 123 tune redelijk zuiver herleiden.

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-03-2018 09:39 - 13-03-2018 09:39 #175817 door Zon
1 manier is : tellen van rotaties: als je je achterband 1x ronddraait, draait de cardanas 4.1x of 4.56x rond. (NB met 1 wiel vast op de grond is dat 8.2x of 9.1x)

Met snelheidsmeter kan ook, maar hoe nauwkeurig weet je je snelheid?

100 km/h = 1666 m/min.
Omtrek band = 2 m ( met 165/80 R 15 )
Achteras : 1666 m / 2 m = 833 rpm
Cardanas : 4.1 * 833 = 3400 rpm (= motor in de 4de versnelling 1:1)
of: 4.56 * 833 = 3800 rpm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2018 10:11 #175891 door Stretch Armstrong
Beantwoord door Stretch Armstrong in topic Hoe bepaal je de eindoverbrenging van het diff?
Meestal is de overbrenging gestampt op de buitenkant van een differentieel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.