- Berichten: 319
M47 in Duett.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Af is het gewoon "even om denken"?
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
De overdrive is elektrisch bediend en er zit een schakelaar in het bakdeksel die er voor zorgt dat de OD enkel in 4 kan worden ingeschakeld.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Bij de M45-47 pook moet je een ring omhoog trekken voordat je de bak in zijn achteruit kunt zetten, bij de M40-41 moet je extra kracht zetten op de pook. Maar bij deze foto's zie geen van de 2 opties.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Op de 4 bak zit die ook niet dus ik denk dat het gewoon kwestie is van voorzichtig schakelen of zelf iets verzinnen.
De bak geeft uit zichzelf al een zekere 'tegendruk', als die niet voldoende blijkt zou je zelf een extra hindernis met een veer belast kunnen aanbrengen zodat je een grotere kracht moet overbruggen om van vrij in R te gaan.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Ik heb de bak scheef gemonteerd (net als in mijn amazon,) dat kan prima,( in de 340 word de m47 standaard geleverd met de bak helemaal op zijn kant.) Wel zit je dan met de koppeling, in de amazon kan je gewoon de hydraulische gebruiken daar is al een standaard hoofdcilinder voor die past, in de Duett kan je of het bellhouse omlassen wat best duur is of zelf een hydraulische maken, daar heb je wel weinig plek voor.
Ook moet je de cardanas inkorten en voorzien van een grote flens aan de bak-zijde.
www.tinustechniek.nl/aandrijffotos.html
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ik weet niet hoe het bij een duett is maar bij mijn katterug uit 1960 met b16 was de koppeling mechanisch.
Via een stangenstelsel met een drukstift duw je de koppeling in, in dezelfde richting als bij een hydraulische, naar achter.
Bij een kabel systeem trek je de vork naar voor.
Bij mij volstond het om het originele systeem iets aan te passen om de ingebouwde B20 met M41 te bedienen, dus geen kabel, geen hydrauliek, enkel wat aangepaste stangetjes.
Om de langere slag van de schakelpook te vermijden zou je de constructie kunnen aanpassen met hoger scharnierpunt en langere staart onder het scharnierpunt;
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ik weet niet hoe het bij een duett is maar bij mijn katterug uit 1960 met b16 was de koppeling mechanisch.
Via een stangenstelsel met een drukstift duw je de koppeling in, in dezelfde richting als bij een hydraulische, naar achter.
Bij een kabel systeem trek je de vork naar voor.
Bij mij volstond het om het originele systeem iets aan te passen om de ingebouwde B20 met M41 te bedienen, dus geen kabel, geen hydrauliek, enkel wat aangepaste stangetjes.
Om de langere slag van de schakelpook te vermijden zou je de constructie kunnen aanpassen met hoger scharnierpunt en langere staart onder het scharnierpunt;
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.