Vraagje over AW71 aanpassing.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
20-10-2017 19:05 - 20-10-2017 19:06 #172636 door Mathieu van den Bosch
Vraagje over AW71 aanpassing. is gemaakt door Mathieu van den Bosch
Hoi,

Toevallig van de week in het bezit gekomen van een AW72L. Nu ben ik eens aan het rondneuzen op het internet wat de mogelijkheden zijn om zo'n bak in een 140 serie te gebruiken. Nu zag ik foto's waarbij tissen de bak en het omvormerhuis een ring van zo'n 20 mm dik gemonteerd zit. Nu vroeg ik mij af wat precies de functie van die ring is. Is dat omdat het omvormerhuis een stuk gedraaid met worden? Of heeft het ook te maken met de afstand tussen de bak en motor?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-10-2017 22:23 #172641 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Vraagje over AW71 aanpassing.
Het koppelingshuis van een AW70/71 past niet op een B18/B20-motor, daarvoor heb je een adapterplaat nodig . Of een aangepast koppelingshuis (dwz de achterste helft van het AW-k.huis gelast op de voorste helft van een BW35-k.huis.).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.