Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)

Lees meer
31-08-2017 19:21 #171481 door Oscar Corsten
Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967) is gemaakt door Oscar Corsten
Goedemiddag mede Volvo liefhebber/ sleutelaar,

Graag uw advies gevraagd: de reactie armen van de achterwiel ophanging (dus voor 1967) bestaan uit 1 kant uit een silence block (in een oog) en aan de andere kant gaan ze door de achteras heen. Op het punt waar de reactie armen door de achteras gaan worden 2 rubbers geplaatst per arm (onderdeel nummer: 653168). Hier gaat de reactie arm door een beugel die onder de as hangt. Aan de reactie arm zit een schotel/ schrijf waar het eerste rubber tegenaan wordt gemonteerd. Vervolgens gaat de reactie arm door de beugel, hier is de eerste vraag: dient daar nog een schrijf/ ring te zijn die het desbetreffende rubber opsluit of word het rubber zo tegen de beugel gemonteerd? Vervolgens aan de andere kant van de beugel (achter zijde) dient er wederom een ring te zitten naar mijn beleving, is deze los te bestellen of hoort deze officieel aan de beugel vast te zitten? Deze ring is bij mij namelijk doorgeroest en ik heb zowel een ring gekocht met een groot gat (0667581-R) waarvan ik het idee had dat die hier dient te zitten als een met een klein gat (0667535-B) waarvan ik het idee heb dat die het volgende rubber dient af te sluiten. Nu is het als volgt, de ring met het grote gat (0667581-R) kan niet over de stang heen waar de rubbers op rusten. Dit lijkt mij niet helemaal juist?
Zou iemand mij kunnen vertellen of de doorgerotte ring vast dient te zitten op de beugel of onder een ander onderdeel nummer te verkrijgen is? En wat zou hierbij de beste oplossing kunnen zijn?

Hartelijk dank voor het mee denken!

Met vriendelijke groet,


Oscar Corsten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2017 21:50 #171485 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Een paar foto's zouden veel verhelderen.... Als je onder documentatie kijkt bij Amazon en onderdeelboeken opent, wordt je eerste vraag beantwoord en zie je hoe het in elkaar zit.
Reactiestangen kun je nieuw bestellen

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
31-08-2017 22:38 #171487 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Hoi Oscar,

de grote ronde rubbers van de onderste reactiearm zitten aan beide kanten omsloten door zware ringen(schotelvorm). Aan de as zitten daartoe 2 ringen gepuntlast en deze kunnen doorroesten.
De remedie is netjes schoonslijpen en 2 nieuwe ringen oplassen, opdat de 2 rubbers goed omsloten worden. De ringen die jij hebt zijn de losse ringen die op de reactiearm horen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2017 16:36 #171512 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Beste Cor,

Dit is inderdaad precies wat ik bedoel en ook waar ik bang voor was (hoewel dat lassen geen probleem moet opleveren). Weet u toevallig waar ik deze schotels kan aanschaffen/ welk onderdeel nummers deze hebben?
Dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Oscar

@ Beste Ed,
Cor heeft het direct bij het juiste eind. Wellicht als je binnenkort onder je/ een amazon van voor 1967 staat krijg je het aha moment :)
Onderdeel boeken geopend maar de schotels waar Cor het over heeft kan ik daar niet in terug vinden vandaar de vraag alhier. Desalniettemin dank voor uw antwoord! Reactiestang is besteld en binnen, 1 was al vernieuwd door de vorige eigenaar, de tweede was nu aan vervanging toe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
01-09-2017 18:45 #171515 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Oscar,

De ringen die vast gelast zitten aan de asbeugel, zijn daar onderdeel van en voor zover mij bekend, niet los leverbaar. Ik zelf heb de ringen 667535 gebruikt en het gat wat groter gemaakt, maar je kan ze zelf natuurlijk ook uit een stuk dikke plaat persen. Als ze de rubbers maar goed omsluiten.
Ik heb eerst de voorste vastgelast omdat die het moelijkst is te bereiken en daarna de achterste. Als je er niet uitkomt, kun je altijd even bij mij langs rijden om een amazon van mij te bekijken hoe het precies zit. Overigens zijn de ringen leverbaar bij onze webshop.

Succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2017 10:12 #171531 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Beste Cor,

Uitstekend idee! Dank voor uw antwoord. Ik heb nog 1 van de 4 ringen aan de beugel zitten en kom op een binnendiameter van ongeveer 20 mm komt dit een beetje overeen met uw bevindingen?

Met vriendelijke groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
03-09-2017 00:42 #171545 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Hallo Oscar; het gat moet zo groot zijn dat het uiteinde van de reactiearm bij montage en vastgedraaid, niet ijzer op ijzer komt met de beugel. Een gat van een cm of 2, lijkt mij prima. Beter iets te ruim dan te krap!

Succes met de reparatie!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2017 12:28 #171553 door Oscar Corsten
Beantwoord door Oscar Corsten in topic Ringen/ schijven reactie arm achter (voor 1967)
Beste Cor,

Hartelijk dank voor alle tips! De ringen had ik nog liggen gezien ik er bewust teveel had besteld. Deze heb ik op maat gemaakt met een kleine bandschuurmachine en op z'n plek gelast. Het zit er inmiddels weer keurig onder en voelt aanzienlijk strakker.

Hartelijke groet,


Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.