Gestrand op vakantie

Lees meer
26-05-2017 13:17 #169259 door Ton Everaers
Gestrand op vakantie is gemaakt door Ton Everaers
Voor het eerst in 8 jaar heeft mijn trouwe 144 ons laten staan.
Tijdens onze trip van Den Haag naar Noord Frankrijk heeft waarschijnlijk de voorste keerring van de BW35 het begeven. Tijdens een korte stop tegen de Franse grens zag ik olie onder de wagen liggen. Het bleek transmissie olie en het drupte langs de koppelomvormer naar beneden. :(
De peilstok bleek bij check inmiddels bijna droog. Ik heb de wagen gelukkig werkend geparkeerd en heb hoop dat de bak het heeft overleefd. Maar misschien moet ik op zoek naar een vervangende BW35.
De wagen is afgesleept en wordt over ongeveer een week bij mijn monteur afgeleverd. Balen.
Hij reed net zo ontzettend lekker.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-05-2017 13:36 #169261 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Gestrand op vakantie
Da's balen zeg! En dat net voor je vakantie :ohmy: :(
Hopelijk valt de schade mee en ben je snel weer rijdend!

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2017 15:18 - 26-05-2017 15:19 #169266 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Gestrand op vakantie
Tjee, dat is inderdaad balen! Dat is niet even snel op te lossen, nee. En geen tripje Noord Frankrijk dus? Sterkte!
Over stranden:
Ik kwam hier gisteren langs een gestrande Vauxhall uit 1916. Stond in het bermgras langs de kant van de weg met twee engelse stelletjes erbij. Bleek dat ze geen benzine meer hadden! :silly: Ik ben maar de jerrycan voor de grasmaaier voor ze gaan halen..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-05-2017 16:03 #169267 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Gestrand op vakantie
Dat is pech, maar je hoeft niet te vrezen voor de BW35, als hij nog rijdt is daar niks mee gebeurd.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-05-2017 21:47 #169314 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gestrand op vakantie
Dat is fijn om te horen Ed.
De bak heeft in het verleden wel eens vaker met zeer weinig olie gewerkt en heeft dit toen ook overleefd. Ik moet mijn geluk niet te vaak beproeven.
Morgen wordt de wagen in België op transport naar Nederland gezet. Ik zal blij zijn als ie thuis is want ik ben heel erg gehecht aan de wagen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-06-2017 22:52 #169744 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gestrand op vakantie
Gisteren met een vriend (Arjaan van Zandee Classics) de bak eronderuit gehaald. Er zat trouwens (met de motor uit) nog een puntje olie aan de peilstok.
Inderdaad de voorste keerring lek. Er zitten lichte slijtsporen op de as van de koppelomvormer en dit kan een oorzaak zijn van het falen van de keerring. Even kijken wat we daaraan gaan doen.
Omdat de bak zo onder de olie zit is niet goed te zien of er nog andere lekkages zijn en de rest van de keerringen worden ook uit voorzorg maar vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 07:30 #169751 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Gestrand op vakantie
Ik zou als ik jou was de as waar je slijtsporen ziet zitten deze is op te meten met een micrometer en dan verder op de as de werkelijke diameter opmeten. Ik weet nl zeker dat je met een nieuwe keer ring het probleem maar tijdelijk oplost. Ik zit met hetzelfde probleem. Met mijn 4 trapas in de 245. Ook laten vervangen maar korte tijd later weer olie op de grond.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 08:43 #169752 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gestrand op vakantie
Klopt. Eerst maar eens meten. De slijtage is minimaal trouwens. We zullen zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-06-2017 23:04 #169783 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gestrand op vakantie
Ik kreeg vanavond een mailtje dat ie klaar is. Morgen samen inbouwen en hopelijk weer een hoop lekvrije kilometers.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-06-2017 10:49 #169805 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Gestrand op vakantie
Arjaan heeft de in- en uitgaande as opgezuiverd en nieuwe keerringen, o-ringen en een carterpakking gemonteerd. Het ziet er allemaal heel netjes uit. We hebben de bak gisteren in de wagen geschroefd.
Hij is inmiddels ook getest en doet het nog prima. Er kwamen trouwens bij het aftappen gelukkig nog behoorlijk wat liters ATF uit. Wat een opluchting. Bijkomend voordeel is dat de wagen voorlopig niet meer roest aan de onderkant. :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.