Virgo velgen onder een amazon?

Lees meer
05-05-2017 10:20 #168766 door Gideon Los
Virgo velgen onder een amazon? is gemaakt door Gideon Los
Ik kwam op internet een afbeelding tegen van een 4 deurs amazon in de kleur wit met virgo (turbo) velgen eronder. En dat zag er goed uit. Ik denk dat de foto genomen is tijdens een volvo beurs.
Omdat ik met mijn 4d amazon toch al van plan ben om rondom naar steek 5x108 te gaan ( dmv achteras 240 en voorwielnaven p1800es), leek het mij leuk om ook zoiets te doen in de toekomst.
Weet iemand of de virgo velgen zo passen op de 240 achteras/es naven of moet ik spacers gebruiken?
En zijn er meer foto's van deze auto ergens? Ben wel benieuwd hoe dit staat vanuit verschillende invalshoeken. Sowieso is meer info over deze amazon welkom, want ik heb het vermoeden dat er wel het een en ander gedaan is aan deze auto.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2017 02:18 #168786 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Virgo velgen onder een amazon?
Beste Gideon, ik heb er ook lichtmetalen velgen onder zitten met de orginele steek maar dan 16ich.
Voordeel je kunt je reservewiel nog gewoon gebruiken.
Ik heb gewoon spaecers laten maken om de ET waarde de compenseren.
Zie fotos







m.vr.gr.

Johan Geers
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2017 10:07 #168788 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Virgo velgen onder een amazon?
Persoonlijk vind ik de virgo velgen niet misstaan onder een amazon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2017 10:07 #168789 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Virgo velgen onder een amazon?
Johan, dank voor je reactie. Je amazon ziet er mooi uit met de 16 inch velgen.

Mijn bedoeling is om een 240 achteras te monteren en dan rondom de steek te gebruiken van 5x108. Eventueel aangevuld met spacers of adapters.

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor volvo velgen die er dan onder zouden kunnen passen. Liefst 16 inch, maar 15 inch kan ook. De virgo velgen onder deze witte amazon zijn mooi en passen goed bij de auto vind ik. Het is ook maar net ook wat voor banden gemonteerd zijn en of de auto verlaagd is of niet. Had stiekem gehoopt dat de eigenaar zich zou melden...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2017 10:10 #168790 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Virgo velgen onder een amazon?

D. Spieard schreef : Persoonlijk vind ik de virgo velgen niet misstaan onder een amazon.


Ben ik met je eens. Maar ik sprak gisteren nog iemand en die vond het helemaal niets... Tja, smaken verschillen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2017 09:37 #168802 door Rens Winnubst
Beantwoord door Rens Winnubst in topic Virgo velgen onder een amazon?
Over de velgen zelf heb ik nog geen mening, wat ik alleen niet mooi vind staan is het verschil in spoorbreedte. Voor mag iets breder en achter iets meer naar binnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-05-2017 20:57 #168939 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Virgo velgen onder een amazon?
Hier mijn combi op virgo's en daarna op (vroege) 140 brede kpz velgen, zien er net zo uit als amazon velgen maar dan 108 steek. Als je het verschil in steek al met het blote oog zou kunnen opvallen wordt dit ook nog eens verstopt onder de wieldeksels :)
Ik vind persoonlijk de originele look net iets beter staan, al vind ik de Virgo's ook wel kunnen.
Met ES naven krijg je vooraan ook meer spoor waardoor het 4 cm verschil voor-achter (240 as) nog slechts millimeters wordt.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2017 13:25 #168985 door Gideon Los
Beantwoord door Gideon Los in topic Virgo velgen onder een amazon?
Dank Ivo voor de foto's. Dit geeft een duidelijk beeld over wat de verschillen zijn tussen KPZ- en Virgo velgen. De KPZ-velgen staan idd net iets beter, maar de Virgo velgen mogen er ook zijn.
Als ik het goed zie zijn bij jouw combi de wielkasten redelijk opgevuld terwijl de witte sedan bovenaan het topic de voorste wielen iets meer naar binnen heeft. Jouw Virgo's zijn rechtstreeks op de wielnaven gemonteerd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-05-2017 20:06 #169006 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Virgo velgen onder een amazon?
Ja, geen spacers of zo, gewoon er op.
Ik heb vooraan wel 1800 ES naven, die brengen het geheel een stuk naar buiten.
De bovenste amazon heeft mogelijk aangepaste amazon naven of nog een andere oplossing gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.