- Berichten: 38
bak perikelen
- Dirk de Vries
- Offline
- Junior Lid
na ene jaar australië heb ik de volvo bij een vriend op de brug gezet en een goed gecontroleerd.
Nu blijkt dat de achteras en bak versleten zijn.
De as is misschien nog te redden maar mijn bak is overleden.
Nu het probleem.
Het spul hangt in een 145 uit 70.
B20, aangepast koppelingshuis en een m47 met mechanische teller aandrijving er achter.
Een snelle kijk op marktplaats levert me 1 bak op. een m47 zonder mechanische aandrijving.
Nu was mijn vraag het volgende.
Als ik deze bak koop en de boel overgooi in het andere huis is het dan mogelijk om de mechanische aandrijving te behouden of niet.
het zou mij namelijk niet verbazen als volvo slechts de aansluiing heeft weg gehaald maar als men alles overzet in een ander huis de mechanische teller gewoon aan te sluiten is.
Wie kan mij hier een hard antwoord over geven of blijft dit giswerk?
Als het niet kan. Ik weet dat er een soort tussenweg is om de elektrische aandrijving van de bak te omzeilen met een kit die je op de as zet (de naam ontschiet me maar dit kan handig zijn in de nabije toekomst.
Ik hoor graag jullie kennis en ideeën hier over.
Als iemand nog een goede m47 met mechanische teller aandrijving heeft hoor ik dat natuurlijk heel graag.
Dirk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 493
Ik denk dat ook veel onderdelen hetzelfde zijn van een M45 4 bak
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 304
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
Ik weet dat er een soort tussenweg is om de elektrische aandrijving van de bak te omzeilen met een kit die je op de as zet (de naam ontschiet me maar dit kan handig zijn in de nabije toekomst.
Zie : www.hukebasart.nl/huke/?Elektrische_snelheidsmeter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dirk de Vries
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
zou het binnenwerk ook over te zetten zijn van de nieuwere versie naar de oude. En zou als ik dat doe ook de km teller aan te sluiten zijn.
Als dat niet kan is het makkelijk om of de hele boel te reviseren of een andere bak er over te gooien met een apparaatje van huke
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 746
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Bovendien blijft de bak daardoor bruikbaar als reserveonderdeel voor alle bouwjaren.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dirk de Vries
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 38
Helaas een week of 2 een ongeluk gehad met de volvo. IIK kreeg ruzie met een taxi busje die mij over het hoofd zag. ik heb een flinke douw gekregen tussen de acherbumper en t achterwiel.
Resultaat flinke deuk en verpeste bumper. gelukkig is het verzekerings werk. Als de auto terug is gaan we nog eens verder kijken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 319
Ik had je een PB-tje gestuurd. Heb je die gezien?
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.