Schakelpook trekt naar links
- Dustin Swann
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 22:05 #165854
door Dustin Swann
Schakelpook trekt naar links is gemaakt door Dustin Swann
Hallo mede volvo liefhebbers!
Dit is mijn eerste post hier, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb namelijk nog nergens iets kunnen vinden over dit onderwerp.
Mij valt het op dat wanneer ik iets sneller optrek mijn versnellingspook best flink naar links trekt. Hij blijft in de versnelling maar t lijkt me niet gezond en wil dit verhelpen. Ik trek binnenkort sws al t blok uit mijn amazon dus kan er makkelijk bij.
Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn rechter (vanaf de grille) motorsteun gescheurd is maar dat maakt het juist raar dat de pook naar links trekt. Aangezien hij aan de rechter kant wel vast zit.
Iemand een idee?
Mvg
Dit is mijn eerste post hier, hoop dat jullie mij kunnen helpen. Heb namelijk nog nergens iets kunnen vinden over dit onderwerp.
Mij valt het op dat wanneer ik iets sneller optrek mijn versnellingspook best flink naar links trekt. Hij blijft in de versnelling maar t lijkt me niet gezond en wil dit verhelpen. Ik trek binnenkort sws al t blok uit mijn amazon dus kan er makkelijk bij.
Ik kwam er vanmiddag achter dat mijn rechter (vanaf de grille) motorsteun gescheurd is maar dat maakt het juist raar dat de pook naar links trekt. Aangezien hij aan de rechter kant wel vast zit.
Iemand een idee?
Mvg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 22:32 #165856
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic Schakelpook trekt naar links
Ik zou beide motorsteunen en de versnellingsbaksteun even checken. wellicht zijn ze gescheurd of gewoon oud en versleten. Kosten niet veel en zijn makkelijk te vervangen.
Je kunt ook een controle uitvoeren. Laat iemand de koppeling op laten komen met draaiende motor en de voet op de rem. Dan kan je zien welke kant de motor op kantelt.
Je kunt ook een controle uitvoeren. Laat iemand de koppeling op laten komen met draaiende motor en de voet op de rem. Dan kan je zien welke kant de motor op kantelt.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
- Dustin Swann
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-12-2016 22:58 #165860
door Dustin Swann
Beantwoord door Dustin Swann in topic Schakelpook trekt naar links
Dankjewel voor de snelle reactie!
Motorsteunen ga ik sws vervangen. Vind wel dat als ik iets doe dat t goed moet gebeuren. Mag wel na 50 jaar werken voor verschillende baasjes.
Motor trekt naar rechts, dat weet ik zeker. Auto trilt ook rond de 100 km/h
Motorsteunen ga ik sws vervangen. Vind wel dat als ik iets doe dat t goed moet gebeuren. Mag wel na 50 jaar werken voor verschillende baasjes.
Motor trekt naar rechts, dat weet ik zeker. Auto trilt ook rond de 100 km/h
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-12-2016 11:08 #165864
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Schakelpook trekt naar links
Hi Dustin,
auto trilt bij 100 km per uur...
Hmmmzzz... trilt hij altijd? of alleen tijdens optrekken en gas los laten...
Als de auto trilt dan zou je eens naar de aandrijfas kunnen kijken. de koppelingen van de aandrijfas horen netjes in lijn te staan.
Het achterste gedeelte wil nog wel eens niet correct in het voorste gedeelte geschoven zijn. Dat kan je zien als je het voorste gedeelte zo verdraaid dat de draaibare koppeling (met kruiskoppelingetjes) naar boven en beneden wijzen dan moet de volgende horizontaal zijn... en de volgende weer horizontaal... ik heb er geen plaatje van maar dat is wel belangrijk want zo is de as gebalanceerd... verkeerde montage zou een onbalans kunnen geven.
controleer ook al je kruiskoppelingen, die zouden ook door ouderdom speling kunnen hebben... maar meestal hoor je dan ook een kloink bij het intrappen van het gas en weer loslaten...
Succes met zoeken en een prettige jaarwisseling!
Ruud
auto trilt bij 100 km per uur...
Hmmmzzz... trilt hij altijd? of alleen tijdens optrekken en gas los laten...
Als de auto trilt dan zou je eens naar de aandrijfas kunnen kijken. de koppelingen van de aandrijfas horen netjes in lijn te staan.
Het achterste gedeelte wil nog wel eens niet correct in het voorste gedeelte geschoven zijn. Dat kan je zien als je het voorste gedeelte zo verdraaid dat de draaibare koppeling (met kruiskoppelingetjes) naar boven en beneden wijzen dan moet de volgende horizontaal zijn... en de volgende weer horizontaal... ik heb er geen plaatje van maar dat is wel belangrijk want zo is de as gebalanceerd... verkeerde montage zou een onbalans kunnen geven.
controleer ook al je kruiskoppelingen, die zouden ook door ouderdom speling kunnen hebben... maar meestal hoor je dan ook een kloink bij het intrappen van het gas en weer loslaten...
Succes met zoeken en een prettige jaarwisseling!
Ruud
Volvo... Drive it like You hate it