Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*

• Jacob van Zwet
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-09-2016 11:51 #163622 door Jacob van Zwet
Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#* is gemaakt door Jacob van Zwet
Heeft iemand nog een een niet destructieve manier om de bouten te verwijderen uit vast geroeste rubbers.

Het gaat om het volgende ik heb mijn achter as verwijderd maar helaas krijg ik nu de bovenste armen niet van de carrosserie af.
De bus welke in de rubbers zit is vast geroest aan de bout welke met geen mogelijkheid los wil. De moer heb ik wel van de bout afgekregen maar nu dus nog de bout uit het rubber / stalen bus en carrosserie.

Ik zit nu aan het volgende te denken een slag pen alla lager treker aan de kop van de bout lassen zodat ik wat flinke tikken kan uit delen en anders met een multi tool proberen de bout door te zagen. :pinch:

Anders word het de ophang punten door slijpen :S

Groet,

Jacob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2016 13:57 #163627 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*
Ik heb uiteindelijk aan beide kanten van het rubber de bout doorgezaagd. Wel een enorme klus.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2016 14:44 #163628 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*
Jacob, een slagtrekker zal niet werken, het rubber is geen massieve ondergrond. Enige oplossing is volgens mij of de bouten doorzagen, of, wat ik aan zou raden met een grote flex (230MM rond en dunne doorslijpschijf)de bouten door te slijpen, net tussen de draagarm en de bevestiging aan de carrosserie in. kost je twee nieuwe bouten die je goed in het kopervet moet zetten. Dan de rubbers uitboren en vervolgens de bus die in de draagarm blijft zitten twee keer nagenoeg doorzagen, een mm of 8 uit elkaar. het lipje wat tussen de twee zaagsnedes zit tik je er dan erg makkelijk uit met een scherpe beitel of schroevendraaier, de rest daarna ook.

Succes ermee. ik was voordat ik bovenstaande wist wel wat emoties :S verder

Hans

• Jacob van Zwet
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-09-2016 15:54 #163630 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*

Hans Wassink schreef : Jacob, een slagtrekker zal niet werken, het rubber is geen massieve ondergrond. Enige oplossing is volgens mij of de bouten doorzagen, of, wat ik aan zou raden met een grote flex (230MM rond en dunne doorslijpschijf)de bouten door te slijpen, net tussen de draagarm en de bevestiging aan de carrosserie in. kost je twee nieuwe bouten die je goed in het kopervet moet zetten. Dan de rubbers uitboren en vervolgens de bus die in de draagarm blijft zitten twee keer nagenoeg doorzagen, een mm of 8 uit elkaar. het lipje wat tussen de twee zaagsnedes zit tik je er dan erg makkelijk uit met een scherpe beitel of schroevendraaier, de rest daarna ook.

Succes ermee. ik was voordat ik bovenstaande wist wel wat emoties :S verder

Hans

Helaas kost het door slijpen van de bouten ook me ophang punten maar deze kan ik dan ook wel weer lassen aangezien er dan allen een slijp groef in zit.
Het idee van de slag trekker is dat de bus die in het rubber zit tegen gehouden word door het gat in de carrosserie dus staal op staal.
Ik realiseer me dat ik de bus mogelijk ook hier door heen ram dus ik ga wel gewoon zagen zoals Lars zegt geen mooi klusje maar wel beste resultaat.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2016 17:44 #163633 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*
Jacob ik bedenk me dat ik van een ama combi uitga. Daar lukt het wel zonder de ophangsteunen te beschadigen?

• van Wal
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2016 18:45 #163896 door van Wal
Beantwoord door van Wal in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*
ik heb het zelfde gehad dagen bezig geweest
kruip olie warm gemaakt met de hamer getikt gezaagd
lijmtang ,de beste oplossing DE HAAKSE SLIJPER
dunne schijf ,zo gepiept
geen tijd meer verprutsen succes

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-10-2016 17:49 #163908 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Achter-as armen bout in ruber bussen vast #$%#*
Jacob, ik ben er ook al een tegen aan gelopen zitten onmogelijk vast. Ik heb toen een M10 ( of M12 k'weet het niet zeker meer) draadeind op de kop gelast, daarover heen een pijp met de binnen diameter iets groter dan de boutkop. Dan een zware ring over het draadeind die weer op de pijp rust en de M10 moer aandraaien. Kwam uiteindelijk wel los.

Groeten, Rob