achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2016 22:59 #163583 door Rudi
Hallo,
bij het verplaatsen van de achteras van een 1800ES die ik een tijd geleden gesloopt heb bleek het differentiaaldeksel een roestgaatje te hebben. Daaruit liep wat groene olie, en die had ik nog nooit gezien. Na het verwijderen van het deksel bleek er een origineel LSD differentieel in de as gemonteerd te zijn, dus een leuke verrassing. Voor wie de afkorting LSD alleen in verbinding met drugs kent: dit is in dit geval een Limited Slip Differential, dus een deels gesperd differentieel.
Mijn vraag is wie weet wat voor een olie dit is, cq welk merk en type olie men waar hiervoor kan kopen.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-09-2016 23:30 - 18-09-2016 23:32 #163584 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)
Speciale limited slip olie, word o.a. door kroon en mpm verkocht LS90.
Leuke meevaller, ik had het ook bij een klant van me met een amazon, enkel is hiervan helaas het asje van de tandwielen gebroken dus die ligt te wachten op revisie.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Laatst bewerkt 18-09-2016 23:32 door Kevin de Leuw.

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2016 20:26 #163603 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)
Hallo Kevin,
hartelijk dank. Is het defect dat je noemt makkelijk in ingebouwde toestand te zien? En zijn er nog onderdelen voor een revisie voor te koop? Ik weet namelijk niets mbt de toestand van deze as.
groeten,
Rudi

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2016 20:48 - 19-09-2016 20:49 #163604 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)
asje met een magneetje optillen als de andere kant niet mee beweegt weet je genoeg, delen zijn nog bij SAM als ik het goed typ te krijgen.
Als de olie helder is en dit asje heel is zal het over het algemeen meevallen denk ik.

Laatst bewerkt 19-09-2016 20:49 door Kevin de Leuw.

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2016 22:23 #163611 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)
Op deze pagina kan je zien dat er een zwak punt zit in de zogenaamde Cross Shaft.
Ook op turbobricks is de trend dat de originele volvo lsd's als je ze nog vind, meestal stuk of versleten zijn, of het niet lang meer uithouden. De SAM heb ik nog niet van gehoord maar het schijnt quasi onmogelijk te zijn om nog onderdelen te vinden.
Als je een sper wil is een betere optie een after market te kopen, kost wel wat.
Misschien heb je ook geluk en is die nog gewoon goed.

• Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-09-2016 23:09 #163613 door Kevin de Leuw
Onoverzichtelijke website maar ze hebben leuke goodies: www.sambilmode.se/PRODUCTS.ASP?ID=1024&LANGUAGE=SV#3392

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-09-2016 17:35 #163632 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic achteras met groene olie eruit, en LSD erin ;-)
Ik zal het differentieel eens nader bekijken als ik er weer eens de gelegenheid voor heb, de achteras ligt momenteel niet thuis maar in mijn ondergrondse opslagruimte :silly:
De as is heel lang niet meer in gebruik geweest en van buiten navenant roestig, de auto kwam trouwens uit Canada.