P1800S / M41 olie in lever housing

• Hein Bots
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-08-2016 12:40 #162749 door Hein Bots
P1800S / M41 olie in lever housing is gemaakt door Hein Bots
Goedendag,
Al vele malen heb ik succesvol informatie van dit forum afgehaald waardoor het klussen door kon gaan. Nu toch iets dat ik niet 1, 2 ,3 kan vinden.

Omdat de achterste krukaskeerring van de motor lekte en dus vervangen moest worden heb ik de versnellingsbak van mijn P1800S nu onder de auto vandaan. Naast het schoonmaken van de bak heb ik ook de olie eruit gehaald (via pluggen bij rode pijlen) om deze te verschonen (het plan is er 20W-50 olie in te doen). Ik loop nu tegen twee dingen aan:

1. Er blijft in het uiteinde van de "lever housing" olie staan (waar de pook de bak in gaat, zie blauwe pijl in de bijlage), ook als ik de bak bij de uitgaande as omhoog til en dus de bak kantel loopt dit niet weg door de tunnel naar de bak.
1a. Klopt dit?

2. Hoe kan ik de bak het beste vullen, voor een amazone heb ik op dit forum wat gelezen over vullen via de pook tunnel, kan dit bij een P1800S/M41 (waar de "lever housing" dus vlakker ligt) ook?
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-08-2016 19:49 #162767 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic P1800S / M41 olie in lever housing
Vullen via zijkant bak. Onderste plug is voor aftappen, bovenste is voor vullen. Dit gaat makkelijker voordat je de bak jet od weer monteert.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.