Scheur in achteras buis ; lekt olie?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-07-2016 00:28 - 09-07-2016 00:30 #161715
door Boele Braaksma
Scheur in achteras buis ; lekt olie? is gemaakt door Boele Braaksma
Soms denk je de meest vreemde dingen inmiddels wel meegemaakt te hebben met de klassieke Volvo's.
Na het laswerk aan mijn 'nieuwe' vierdeurs Amazon kwam ik na een testrit er achter dat hij olie lekt aan de rechterzijde. Ik verdacht dus eerst de oliekeerring van het lager. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Het ziet er naar uit dat hij op de lasnaad van de ophangingsbeugel lekt. Morgen maar goed schoonmaken. De steekas buizen zijn toch al snel om en nabij de 4 a 5 mm dik. Ik heb er ooit een doorgeslepen en dat viel me toen knap tegen.
Dit heb ik nog niet eerder gezien!
Na het laswerk aan mijn 'nieuwe' vierdeurs Amazon kwam ik na een testrit er achter dat hij olie lekt aan de rechterzijde. Ik verdacht dus eerst de oliekeerring van het lager. Dit blijkt echter niet zo te zijn. Het ziet er naar uit dat hij op de lasnaad van de ophangingsbeugel lekt. Morgen maar goed schoonmaken. De steekas buizen zijn toch al snel om en nabij de 4 a 5 mm dik. Ik heb er ooit een doorgeslepen en dat viel me toen knap tegen.
Dit heb ik nog niet eerder gezien!
Laatst bewerkt 09-07-2016 00:30 door Boele Braaksma.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-07-2016 07:14 #161719
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic Scheur in achteras buis ; lekt olie?
Hoi Boele,
Aan mijn 444 is de lasnaat van het differentieel huis gescheurd, gevolg olielekkage.
Aan mijn 444 is de lasnaat van het differentieel huis gescheurd, gevolg olielekkage.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
- Pieter Singelenberg (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
09-07-2016 12:37 #161724
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Scheur in achteras buis ; lekt olie?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-07-2016 00:05 #161736
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Scheur in achteras buis ; lekt olie?
Scheurtje gevonden! Aanstaande maandag door een constructie bedrijf even goed laten doorlassen! Wellicht as compleet demonteren en voorzien van een nieuwe verflaag. Zou wel beter zijn... Daarvoor had ik alleen geen vakantie opgenomen.