Hoofdkoppelingcylinder rubber vervangen
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 19:10 #160769
door Remon Kosse
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Hoofdkoppelingcylinder rubber vervangen is gemaakt door Remon Kosse
Mijn hoofdkoppelingcylinder lekt. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat deze lekt bij het pedaal. Wanneer ik bij het pedaal kijk zie ik dat het rubber om de plunjerstang (stang waar het pedaalmechanisme aanzit)deels weg is. Kan ik deze lekkage zelf eenvoudig verhelpen met de benodigde materialen zonder dat het hele systeem uit elkaar hoeft en ontlucht hoeft te worden?
Ik dacht namelijk om het pedaal mechanisme los te halen en dat het rubber te vervangen. Gaat deze theorie in de praktijk werken?
Alvast bedankt,
Ik dacht namelijk om het pedaal mechanisme los te halen en dat het rubber te vervangen. Gaat deze theorie in de praktijk werken?
Alvast bedankt,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 21:01 #160772
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Hoofdkoppelingcylinder rubber vervangen
Hallo,
het rubber dat je ziet is alleen maar het stofrubber.
Als hij lekt zal hij uit elkaar moeten en zal er een revisieset in moeten, dit alles alleen als hij reviseerbaar is (= cylinderwand nog in orde). Anders, of als je niet wilt proberen te reviseren, zul je een nieuwe moeten kopen. In beide gevallen zul je moeten ontluchten, wat echter makkelijk te doen is. Controleer zeker ook in welke staat de hulpcylinder is.
succes,
Rudi
het rubber dat je ziet is alleen maar het stofrubber.
Als hij lekt zal hij uit elkaar moeten en zal er een revisieset in moeten, dit alles alleen als hij reviseerbaar is (= cylinderwand nog in orde). Anders, of als je niet wilt proberen te reviseren, zul je een nieuwe moeten kopen. In beide gevallen zul je moeten ontluchten, wat echter makkelijk te doen is. Controleer zeker ook in welke staat de hulpcylinder is.
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Minder
Meer
29-05-2016 13:28 #160799
door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Hoofdkoppelingcylinder rubber vervangen
Rudi,
Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe hoofdkoppelingcilinder besteld omdat dit mij de eenvoudigste manier leek om de lekkage snel te verhelpen. De hulpcilinder is enkele jaren geleden al eens vervangen dus hier hoef ik niets aan te doen.
Ik verwacht dat de hoofdremclinder verder wel in goede staat is. Dit kan ik beoordelen als deze uit de auto is en uit elkaar gehaald is.
Bedankt voor je snelle reactie. Inmiddels heb ik een nieuwe hoofdkoppelingcilinder besteld omdat dit mij de eenvoudigste manier leek om de lekkage snel te verhelpen. De hulpcilinder is enkele jaren geleden al eens vervangen dus hier hoef ik niets aan te doen.
Ik verwacht dat de hoofdremclinder verder wel in goede staat is. Dit kan ik beoordelen als deze uit de auto is en uit elkaar gehaald is.